arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۴۹۹۰
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۲۰ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۶

وزارت گردشگری ایجاد می شود؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: رئیس فراکسیون گردشگری مجلس گفت: مجلس موضوع تصویب وزارت گردشگری را در سال ۹۷ جزو اولویت های خود قرار می دهد.

جبار کوچکی‌نژاد امروز (۳ اسفند) در نشست خبری یازدهمین گردهمایی راهنمایان گردشگری کشور که در کرمانشاه در حال برگزاری است، با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی درحوزه گردشگری چند بحث را بصورت جدی در دستورکار خود قرار داده است، اظهارکرد: یکی از این مباحث موضوع تشکیل وزارت گردشگری است که یک فوریت آن به تصویب رسیده و یک کمیسیون ویژه برای آن شکل گرفت.

وی ادامه داد: هرچند مخالفت هایی برای این موضوع وجود دارد، اما یکی از اولویت های مجلس در سال ۹۷ خواهد بود.

رئیس فراکسیون گردشگری مجلس با انتقاد از عدم ثبات مدیریتی در سازمان میراث فرهنگی کشور، افزود: مجلس به دنبال ثبات مدیریتی در بخش گردشگری کشور است، زیرا در ۱۰ سال آینده اقتصاد دنیا به صنعت گردشگری متکی خواهد شد و بی ثباتی مدیرتی در این حوزه برای ایران که کشوری دارای جاذبه های گردشگری است می تواند آسیب زا باشد.

وی همچنین به موضوع بیمه راهنمایان گردشگری اشاره کرد و گفت: از دولت خواسته ایم طرح ساماندهی بیمه مشاغل را برای سال ۹۷ به محلس تقدیم کند که باتوجه به اینکه تعداد راهنمایان گردشگری کشور حدود 8000 نفر است و جمعیت محدودی را شامل می شوند، تلاش خواهیم کرد بیمه آنان را تصویب کنیم.

کوچکی نژاد بابیان اینکه تصمیماتی که در حوزه گردشگری کشور نیز گرفته می شود پراکنده است و به تشکل های فعال این حوزه آسیب می زند، تصریح کرد: سازمان میراث فرهنگی کشور باید هرچه سریعتر سند راهبردی گردشگری کشور را تهیه کند تا این امور حل شوند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: امروز مجلس، دولت و همه ارکان نظام پذیرفته اند در بخش اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال،"گردشگری" یک بحث جدی است که بایدبه آن توجه ویژه ای کرد.

رئیس فراکسیون گردشگری مجلس تاکید کرد: مجلس درحوزه قانونگذاری و دولت در زمینه اجرا بایدموانع را از پیش پای تشکل های گردشگری بردارند، زیرا آنها این ظرفیت را دارند که گردشگری ایران را به یک نقطه مطلوب برسانند.

وی همچنین برلزوم بروز رسانی آموزش راهنمایان گردشگری کشور تاکید کرد و افزود: علاوه براین باید اطلاعات آنان در خصوص ظرفیت های گردشگری کشور کامل باشد تا راویان خوبی باشند.

نظرات بینندگان