arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۴۹۹۴
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۲۱ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۶

اقدام نادر رييس كميته ملي المپيك؛ ‎دورهمی همه مدیران و پیشکسوتان کمیته ملی المپیک پس از انقلاب

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا- ورزش ایران هفته متفاوتی را سپری کرد؛ هفته ای که مقام دومین نهاد ورزشی کشور در اقدامی نادر همه مدیران و پیشکسوتان کمیته ملی المپیک پس از انقلاب را دور هم جمع کرد تا رهاورد 39ساله آنها را در ضرورت تدوین تاریخ شفاهی ورزش قهرمانی درکنار تقویت آموزه های معنوی ورزشکاران در اختیار گیرد.

اخلاق مداری و منش پهلوانی مهم‌ترین رکن ورزش است که ورزشکاران سایر رشته ها با الگو قرار دادن به این خصلت ناب ایران زمین سوق داده می شوند و رعایت اخلاق مداری در جامعه هم به فراخور آن پر رنگ تر خواهد شد.
اگر کسب مدال در کنار روح پهلوانی و رفتار جوانمردانه و توام با اخلاق و مذهب باشد ورزشکار بیشتر در دل جامعه جای می گیرد و این مهم زمانی سیر صعودی به خود خواهد گرفت که مسئولان فرهنگی به این امر توجه ویژه و کافی داشته باشند. 
در این مسیر مهم، رئیس کمیته ملی المپیک در اقدامی اخلاقی و فرهنگی خود پیشتاز این امر شده و حسن غفوری فرد، محمد علی آبادی، رضا قراخانلو، سید مصطفی هاشمی طبا، عیسی کلانتری، حسین محلوجی، مهدی کرباسیان، بهرام افشارزاده و کیومرث هاشمی رئیسان پیشین این کمیته را دور هم جمع کرد تا از تبادل تجارب آنها در ورزش قهرمانی در کنار تقویت آموزه های فرهنگی و اخلاقی بهره گیرد.
رئیس نهاد بین المللی ورزش کشور در عین حال تلاش دارد تا با تداوم این حرکت مدبرانه، بگوید که اخلاق مداری و منش پهلوانی به عنوان مهم‌ترین رکن ورزش شعار نیست و این اعتقاد وجود دارد که در کنار ورزش و تقویت ارزش های والای اخلاق مداری می توان تصویر زیبایی از ایران را به جهانیان عرضه ‌کرد. 
مدیریت عالی ورزش کشور نیز در این هفته یکی دیگر از سلسله نشست های ستاد بازی های المپیک، پارالمپیک، آسیایی و پارآسیایی را برگزار کرد که در این جلسه معاونت توسعه مالی و پیشیبانی با اعلام اینکه در تامین اعتبار تیم های شرکت کننده در بازی های آسیایی مشکلی نداریم، تا حدودی از دغدغه فدراسیون های ورزشی کاسته شد. 
همچنین به منظور حضور قدرتمند نمایندگان ورزش ایران در رویدادهای بین المللی پیش رو تصمیم گیری شد تا هزینه های تدارکات تیم های مختلف، اعزام، مخارج جانبی تیم ها مانند لوازم ورزشکاران و بسیاری هزینه های دیگر از سوی وزارت ورزش تامین شود و تنها هزینه های حضور تیم ها در محل دهکده بازی ها باقی می ماند که آن هم توسط نهادهای بین المللی تامین خواهد شد. 

 

نظرات بینندگان