arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۵۰۵۶
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۳ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۶
راه اندازی خط نیمه هادی غول فناوری کره جنوبی

سرمایه گذاری  6 میلیارد دلاری سامسونگ  برای سال 2020

شرکت سامسونگ 6 میلیارد دلار را برای راه اندازی خط جدید نیمه هادی های زیر 7 نانومتر راه اندازی می کند .سرمایه ای که از سال 2020 به گردش در خواهد آمد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

شرکت سامسونگ 6 میلیارد دلار را برای راه اندازی خط جدید نیمه هادی های زیر 7 نانومتر راه اندازی می کند .سرمایه ای که از سال 2020 به گردش در خواهد آمد.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از زد دی نت ،  این خط جدید  برای ارتقای نسل بعدی تلفن های همراه و سرور های سامسونگ فعالیت خواهد کرد و به نوعی یک آینده نگری پر خرج برای این شرکت کره ای محسوب می شود .

بر اساس گفته های مدیران سامسونگ ، قرار است این یک خط نیمه رسانای جدید ، تراشه ها را  7 نانومتری و کوچکتر تولید می کند.

قرار است این 6 میلیارد در پایان سال 2019 و اوایل 2020 به جریان بیفتد . علت این تاخیر استفاده از سرمایه ، به شرایط بازار مرتبط است . درواقع این شرکت  اعلام کرد که با توجه به شرایط بازار، از زمانی که عملیات  تولید آغاز می شود، سرمایه گذاری هم بیشتر خواهد شد .

  امواج EUV دارای طول موج کوتاه تری  نسبت به نورهای ArF هستند .  نورهایی که در حال حاضر نیز بسیار کاربرد دارند . بنابراین سامسونگ در نظر دارد با به کارگیری امواج مرسوم از امواج  EUV استفاده کرده و نرخ 10 نانومتری  تراشه ها را به زیر 7 نانومتر کاهش دهد .

این شرکت  از تراشه های جدید خود برای انواع موبایل ها، سرورها، شبکه ها و ... استفاده خواهد کرد . کارخانه Hwaseong سامسونگ، مبدع اولیه این تراشه ها خواهد بود . این شرکت در حال حاضر با همکاری غول تراشه آمریکایی کوالکام فعالیت می کند تا چیپست های 5G  تولید کنند . سامسونگ در سال گذشته نیز  بیش از 26 میلیارد دلار در خطوط نیمه هادی سرمایه گذاری کرد.

نظرات بینندگان