arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۵۰۶۵
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۵ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۶

روایت امام جمعه از ایرادات فرودگاه یاسوج

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

امام جمعه موقت یاسوج گفت: ساخت و احداث فرودگاه یاسوج از ابتدا کارشناسی شده نبود.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام «سیدعلی صالح موسوی اعظم» در خطبه‌های نماز جمعه یاسوج افزود: این روزها مردم استان کهگیلویه و بویراحمد عزادار و داغدار هستند و سقوط هواپیمای «تهران - یاسوج» مصیبتی بزرگ و دلخراش بود که سه روز عزای عمومی در این استان اعلام شد.

وی اظهار کرد: مردم برای کاهش آلام خانواده‌های جانباختگان این حادثه با آن‌ها همدردی می‌کنند. مردم خود را سهیم و شریک غم خانواده جانباختگان می‌دانند.

امام جمعه موقت یاسوج با اشاره به تلاش‌ها برای انتقال اجساد از سوی دستگاه‌های مختلف خاطرنشان کرد: همه دستگاه‌ها از جمله سپاه، ارتش، نیروی انتطامی، هلال‌احمر، اورژانس، کوهنوردان و حتی از چند استان پای کار آمدند که جای تشکر دارد.

موسوی اعظم تصریح کرد: برخی‌ها در فضای مجازی اخبار غیرواقعی منتشر می‌کنند که از مردم انتظار داریم تحت‌تأثیر این اخبار قرار نگیرند و از رسانه‌ها و خبرگزاری‌های رسمی اخبار و رویدادهای این حادثه را پیگیری کنند.

وی ادامه داد: هم‌اکنون اولویت اصلی حفظ جان و سلامت امدادگران، کوهنوردان و همه نیروهای امدادی است.

امام جمعه موقت یاسوج با اشاره به این‌که ساخت فرودگاه یاسوج از ابتدا کارشناسی شده نبود، گفت: هنگام ساخت فرودگاه یاسوج کار کارشناسی و برنامه‌ریزی دقیق نشده بود.

موسوی اعظم تصریح کرد: این‌که یک طرف فرودگاه یاسوج زندان، یک طرف شهرک صنعتی و سایر موانع وجود دارد هم‌چنین احداث گلخانه در محوطه فرودگاه نشان می‌دهد که ساخت آن کارشناسی شده نبود.

وی با اشاره به فرسوده بودن هواپیمای ATR فرودگاه یاسوج افزود: عمر این هواپیمای ۲۵ سال بود که تا حدودی فرسوده بوده و باید پیش از وقوع حادثه پرواز تهران - یاسوج به این مسأله توجه می‌شد.

امام جمعه موقت یاسوج اظهارامیدواری کرد زودتر پیکر جانباختگان منتقل و شناسایی شوند.

نظرات بینندگان