arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۵۰۷۳
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۷ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۶

عضو شورای نگهبان: هرگز نمی‌پسندیم در برابر حرکاتی مثل ماجرای درگیری های منطقه پاسداران، پلیس بدون سلاح باشد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تسنیم: آیت الله محمدرضا مدرسی یزدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه یزد به سالروز کودتای رضاخانی اشاره کرد و اظهار داشت: رضاخان با سرکوب تمام مردم و آزادی‌خواهان در ایران قدرت را در دست گرفت و کشور را به دست اربابانش تحویل داد داد.

وی با اشاره به اینکه امروز هم افرادی هستند که می‌خواهند این راه را ادامه دهند، بیان کرد: بعد از پیروزی باشکوه و باعظمت انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل و فداکاری‌های روحانیت و ملت بزرگوار ایران، دشمن که در آن صحنه ضربه‌های سهمگینی را تحمل کرده بود، برای دستیابی مجدد به منافع نامشروع خود و مهار انقلاب اسلامی، از اول به دنبال توطئه بود و با تشکیل اتاق کفرها و کنفرانس‌ها و به کار گرفتن خبره‌های امنیتی، سیاسی و اقتصادی برای ایجاد مشکلات در مقابل انقلاب برنامه‌ریزی کرد.

عضو فقهای شورای نگهبان تصریح کرد: توطئه‌های دشمنان در زمینه‌های مختلف حتی نابود کردن انقلاب بود و این توطئه‌ها در چند بخش و موضوع خلاصه نمی‌شود و در هر زمینه‌ای که آنها احتمال دادند بتوانند برای جلوگیری از رشد انقلاب در آن موفق باشند، اقدام به سرمایه‌گذاری کردند.

امام جمعه موقت یزد تصریح کرد: اینها در حرکات نظامی، تروریستی، تحریم‌ها، محدودیت‌های آشکار و پنهان، کنترل‌های مختلف، تلاش برای ایجاد تفرقه و پراکندگی بین ملت، تهاجم گسترده ضد فرهنگی و ضد دینی و اعمال فشار و به قول خودشان تحریم‌هایی که در طول تاریخ بشریت نمونه نداشته را علیه ملت ایران به کار بستند.

مدرسی یزدی افزود: برای دشمنان این مهم بود که اتحاد و اجتماع مردم حول اسلام، انقلاب، ولایت فقیه، قانون اساسی و جمهوری اسلامی آسیب ببیند، حال این حرکت از هر طریقی رخ بدهد برای آنها خوب بود و مهم نیست از چه طریقی به هدفشان برسند.

وی با تاکید بر اینکه دشمنان انقلاب به دنبال از بین بردن وحدت و انسجام اسلامی، ترویح حرام خواری، ترویج بی‌غیرتی در بین مردان و زنان و انجام اقدامات بسیار شوم دیگر بودند گفت: دشمن با اقدامات بسیار زیادی که صورت داد و با استفاده از برخی افراد خودفروخته و خائن به انقلاب و ملت توانست ولو کم پروژه نفوذ را که مقام معظم رهبری نسبت به آن هشدار دادند را محقق کنند.

عضو فقهای شورای نگهبان تصریح کرد: ما باید نسبت به این موضوع حساس باشیم چرا که نفوذ هرچقد هم که کم باشد زیاد است، چرا این اشتباهات بزرگ را برخی افراد مسئول تکرار می‌کنند و به دشمنان همچنان خوشبینی دارند.

مدرسی یزدی افزود: هیچ کسی مخالف این نیست که از متخصصان و افراد دارای توانمندی‌های خاص بهره‌برداری و استفاده شود ولی نباید به خارجی‌ها اعتماد داشته باشیم و خوشبینی بی‌جهت انجام دهیم.

امام جمعه موقت یزد افزود: خداوند متعال به برکت اسلام و انقلاب و نظام جمهوری اسلامی چنان قدرتی به این مردم و نظام داد که علیرغم همه تلاش‌های چند وجهی و همه جانبه دشمنان، انقلاب با تمام توان به جلو حرکت کرد.

وی افزود: تا 10 سال قبل استکبار جهانی بیان می‌کرد که ایران منزوی است و هیچ کسی تمایل ندارد با ایران ارتباط بگیرد ولی امروز خودشان تاکید می‌کنند که منطقه و حتی آمریکای لاتین حیات خلوت ایران شده و باید جلوی نفوذ ایران در کشورهای مختلف جهان را بگیریم.

عضو فقهای شورای نگهبان به آمار رسمی آمریکا در ارتباط با وقوع بیش از 17 هزار و 300 حادثه تیراندازی و کشته شدن بیش از چهارهزار نفر در این حوادث در سال گذشته میلادی اشاره کرد و گفت: آمریکا به دلیل چنین ضعف‌هایی و همچنین قدرت بالای ایران احساس حقارت دارد و سعی می‌کند با ظلم و ستم و جنگ این حقارت را بشکند.

مدرسی یزدی به توطئه دراویش اشاره کرد و افزود: کسی که اندکی عقل سیاسی داشته باشد می‌تواند بفهمد که این اقدام توطئه خارجی و استکباری است و با اندکی فکر مشخص می‌شود که پشت سر این اقدام برنامه‌ریزی‌های بسیاری برای عقده‌گشایی و خوراک تبلیغاتی رسانه‌های استکباری را تامین کنند است.

امام جمعه موقت یزد با اشاره به اینکه نفرت مردم ایران از خائنین و استکبار به وسیله این اقدام چندین برابر شده، بیان کرد: استکبار داعش را برای به جان هم انداختن شیعه و سنی ایجاد کنند که با بیداری علما این توطئه حل شد و قضیه گروه‌ها و طائفه‌ها هم همین است و با اقدام چند نفر ما همه آن گروه را مقصر نمی‌دانیم ولی جنایت‌ها را به پای جنایتکاران می‌دانیم.

وی تاکید کرد: در کنار این توطئه‌ها، متاسفانه افرادی که به طور رسمی هم در کنار قوا هستند، به جای اینکه حامی مظلوم باشند، به نوعی حامی جنایتکار، آدمکشان، داعش‌های حرفه@ای و آشوبگران هستند.

عضو فقهای شورای نگهبان با اشاره به اینکه فتنه گرانی که با دستور گرفتن از مستکبران دست به جنایت می زننند از گرگ هار بدتر است، گفت: آیا این درست است که ما یک انسان بی گناه را به جمع گرگان هار بیاندازیم؟ پلیس ما هیچ جایی بدون دلیل از سلاح استفاده نمی‌کند ولی ما هرگز نمی‌پسندیم پلیس بدون سلاح در برابر چنین حرکاتی باشد.

نظرات بینندگان