arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۵۰۹۰
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۲۰ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۶

ادعای الجبیر: ایران بزرگ‌ترین خطر نه تنها در منطقه بلکه در تمام جهان است

وزیر خارجه عربستان در ادامه ادعاهای خود علیه ایران گفت: ایران بزرگ‌ترین خطر در جهان است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر خارجه عربستان در ادامه ادعاهای خود علیه ایران گفت: ایران بزرگ‌ترین خطر در جهان است.

به گزارش ایسنا به نقل از العربیه، عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان امروز جمعه در حاشیه کنفرانس بین‌المللی G5 در بروکسل مدعی شد که ایران اولین و بزرگ‌ترین خطر نه تنها در منطقه بلکه در تمام جهان است.

وی مدعی شد: ما در تمام منطقه شاهد فعالیت‌های منفی و سلبی ایران هستیم مثلا در لبنان حزب‌الله حضور دارد و در سوریه نیز شبه نظامیانش را فرستاده است.

الجبیر در ادامه گفت: حوثی‌ها چندین بار مانع حل بحران یمن شده‌اند و امروز مساله یمن پیچیده شد و ما به دنبال جنگ در آنجا نیستیم.

بر اساس این گزارش، عادل الجبیر دیروز پنج‌شنبه نیز در پارلمان اروپا مدعی شد که ایران از طریق فرقه‌گرایی تلاش می‌کند در امور دیگر کشورها مداخله کند و ما باید با همکاری هم این کشور را را ملزم به عدم دخالت در امور دیگران بکنیم.

وی با اشاره به اینکه توافق هسته‌ای برای اصلاح رفتارهای ایران کافی نیست، مدعی شد: به ایران می‌گوییم کافی است، انقلاب به پایان رسید.

وزیر خارجه عربستان مدعی شد که حوثی‌های مورد حمایت ایران در همه جا بمب منتشر کردند و مانع رسیدن غذا و آب به برخی روستاهای تحت سیطره آنها شدند و ایران به آنها موشک‌های بالستیک می‌دهد.

به گزارش ایسنا، سخنگوی وزارت خارجه کشورمان اخیرا در پاسخ به سوالی در مورد ادعاهای عادل الجبیر وزیر امور خارجه عربستان مبنی بر اینکه ایران با هدف تعرض به عربستان موشک در اختیار حوثی‌های یمن می‌گذارد، گفت: من فکر می‌کنم آقای الجبیر برای اینگونه صحبت‌ها زنده است و اگر اینگونه صحبت‌ها را از وی بگیریم هویتی برای او باقی نمی‌ماند.

وی با بیان اینکه تصور شخص من این است که جهان با این کاراکتر و شخصیت آقای جبیر تا حد زیادی آشناست، ادامه داد: علیرغم تکرار اینگونه ادعاها باید به این موضوع توجه داشت که عربستان در حال حاضر در مشکلات خود غوطه‌ور است و جبیر نمی‌تواند با اینگونه سخنان و ادعاها خود را تطهیر کند و مشکلاتی که وجود دارد را بپوشاند.

قاسمی با اشاره به جنایت‌های عربستان در یمن، ادامه داد: به نظرم نباید برای اینگونه حرف‌ها و ادعاها ارزشی قائل شد.

قاسمی همچنین با رد ادعای ارسال موشک توسط ایران به یمن افزود: به این ادعاهای واهی، بی اساس و غیر مستند بارها پاسخ داده شده است اما در عین حال تأکید می کنیم اساسا ارتش و نیروهای مردمی یمن نیازی به کمک های تسلیحاتی خارجی ندارند و هر آنچه باعث شکست و ناکامی متجاوزین به این کشور شده است، همانا دفاع مردم این کشور از حیثیت و کیان سرزمین شان با حداقل امکانات خود است.

نظرات بینندگان