arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۵۱۰۶
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۲۲ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۶

آیت الله مکارم: قبل از انقلاب، به اندازه انگشتان یک دست هم حافظ قرآن نداشتیم / آن زمان اگر کسی سخنرانی‌اش را با «بسم الله» شروع می‌کرد خیلی خوشحال می‌شدیم

آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید با تاکید بر ضرورت توجه جدی به گسترش برنامه های قرآنی در کشور گفت: گسترش برنامه های قرآنی، اسلامیت نظام مقدس جمهوری اسلامی را تقویت می کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید با تاکید بر ضرورت توجه جدی به گسترش برنامه های قرآنی در کشور گفت: گسترش برنامه های قرآنی، اسلامیت نظام مقدس جمهوری اسلامی را تقویت می کند.

به گزارش ایرنا، وی روز جمعه در «آیین اختتامیه مسابقات دارالقران کریم امام علی (ع)» در دارالقران کریم علامه طباطبایی (ره) قم اظهار داشت: پر رنگ شدن برنامه های قرآنی از سوی مقام های رسمی و مردمی کشور اقدامی مهم در راستای تایید نظام اسلامی است.
وی افزود: 2 مقوله رونق و توسعه برنامه های قرآنی و تقویت نظام اسلامی به جهت تاثیری که بر روی یکدیگر می گذارند اثر متقابل بر هم دارند، و همان گونه که استقرار نظام اسلامی موجب افزایش برنامه های قرآنی در کشور شد، مردم نیز به دلیل وابستگی که به فرهنگ قرآن دارند این نظام را تایید نموده و از آن پشتیباتی می نمایند.
آیت الله مکارم شیرازی همچنین با اشاره به این که در سایه نظام اسلامی برکت های زیادی نصیب ملت ایران شد که برنامه های قرآنی تنها یکی از آنهاست، افزود: انقلاب اسلامی یک متن و تعداد زیادی نیز حاشیه داشت و حاشیه آن کمتر از متن آن نبود.
این مرجع تقلید گفت: متن انقلاب این بود که با تحول سیاسی اجتماعی صورت گرفته در جامعه یک نظام دیکتاتوری به جمهوری اسلامی تبدیل شد.
آیت الله مکارم شیرازی از اشاعه فرهنگ اسلامی و قرآنی به عنوان یکی از حاشیه های پر رنگ تر از متن انقلاب یاد کرد و افزود: در دوران پیش از پیروزی انقلاب برغم آنکه قرآن در مساجد و ماه رمضان خوانده می شد، در زندگی مردم حضور کافی نداشت و بعد از انقلاب حضور پر رنگی پیدا کرد.
وی یادآور شد: در آن زمان اگر یک سخنران در آغاز صحبت های خود کلمه بسم الله را می گفت ما خیلی خوشحال می شدیم، اما اکنون جلسه های رسمی زیادی با قرآن شروع می شود و برنامه های قرآنی سراسر کشور را فرا گرفته است.
وی اضافه کرد: در قبل از انقلاب حافظ قرآن در کشور محدود بود و از عدد انگشتان یک دست نیز تجاوز نمی کرد اما امروز تنها در یک جلسه بیش از 500 حافظ قرآن حضور دارند.
این مرجع تقلید ضمن تشکر، قدردانی و تجلیل از برگزار کنندگان مسابقات قرآنی گفت: شرکت در مسابقات قرائت، حفظ، ترتیل و تفسیر باید مقدمه ای برای عمل به قرآن، و اجرای تمام دستورهای این کتاب آسمانی در ابعاد گوناگون زندگی فردی و اجتماعی باشد‌.
یازدهمین دوره مسابقه های جهانی دارالقران کریم امام علی(ع) با حضور چهار هزار و 608 تن شرکت کننده از ایران و 16 کشور در رشته های حفظ، قرائت و ترتیل برگزار شد.
استان قم با هزار و هشت تن و استان‌های تهران با 829 تن، اصفهان با 428 تن، خراسان رضوی با 265 تن و مرکزی با 179 تن بیشترین شرکت کنندگان را داشتند و 505تن نیز از ملیت های مختلف جهان بودند.

نظرات بینندگان