arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۵۱۰۹
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۲۰ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۶

استانداری کهگیلویه و بویراحمد: 2 امدادگر محلی در ارتفاعات دنا از مرگ نجات یافتند / پاهای آنها یخ زده بود / آنها بدون هماهنگی به محل سقوط هواپیما رفته بودند

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: 2 امدادگر محلی که بدون هماهنگی با ستاد بحران استان به ارتفاعات دنا عزیمت کرده بودند درحالی‌که پاهای آنها از سرما و کولاک شدید در حال یخ زدن بود توسط تیم‌های نجات کوهستان هلال احمر نجات یافتند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: 2 امدادگر محلی که بدون هماهنگی با ستاد بحران استان به ارتفاعات دنا عزیمت کرده بودند درحالی‌که پاهای آنها از سرما و کولاک شدید در حال یخ زدن بود توسط تیم‌های نجات کوهستان هلال احمر نجات یافتند.

عزیز فیلی جمعه شب در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: این 2 امدادگر پس از بهبودی، تحویل نیروی انتظامی و مقامات قضایی شدند.

وی تصریح کرد: این 2 امدادگر اذعان کردند که از ساعت 11 صبح و به‌صورت غیرقانونی و بدون هماهنگی به ارتفاعات دنا رفتند ولی در ارتفاع حدود 2 هزارمتری کوه توان حرکت از آنها سلب شد به گونه‌ای که پاهای آنها از شدت سرما و کولاک در حال یخ زدن بود.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: بارها مسئولان امر و تیم‌های تخصصی کوهنوردان و نیروهای امدادی هلال احمر اعلام کرده‌اند که مردم عادی باید از اعزام به منطقه عملیاتی و ارتفاعات دنا خودداری کنند.

وی یادآور شد: کار جست و جو و انجام عملیات‌ امدادی در این منطقه و محل سقوط هواپیما باید تنها از طریق نیروهای تخصصی نجات کوهستان و سایر عوامل امدادی انجام گیرد.

فیلی تصریح کرد: ابراز همدردی مردم برای کمک و پشتیبانی نیروهای امدادی هلال احمر قابل تحسین و تقدیر است اما باید شرایط موجود را نیز درک کنند که عملیات جست و جو برای جانباختگان این سانحه دلخراش نیازمند حضور نیروهای متخصص و مجرب است.

وی ابراز داشت: امدادگران محلی و مردم بدانند که ارتفاعات دنا و محل سقوط هواپیما منطقه‌ای بسیار خطرناک، سخت گذر، پوشیده از برف و کولاک و چندین لایه یخی است و امکان اعزام و صعود به آن منطقه از عهده افراد غیرحرفه‌ای بر نمی‌آید.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: عملیات جست و جو به دلیل شرایط نامساعد جوی همچنان متوقف است و تمامی شرایط، امکانات و ظرفیت‌های موجود برای انجام عملیات مجدد به محض مساعد شدن هوا فراهم است.

وی با اشاره به نقطه زنی و مشخص شدن چند مکان برای مختصات و مشخصات جعبه سیاه هواپیما ای تی آر 72 تهران - یاسوج نیز گفت: توجیهات و اطلاعات لازم در این زمینه به همه تیم‌های اعزامی و امدادی به منطقه ارائه شده است.

پرواز شماره 3704 هواپیمایی آسمان از تهران به یاسوج با 60 مسافر و 6 خدمه صبح یکشنبه گذشته در نزدیکی سمیرم اصفهان سقوط کرد.

این هواپیما از نوع ای تی آر 72 پس از 55 دقیقه پرواز از صفحه رادار مرکز کنترل محو ‌شد و بر اساس گزارش اورژانس کشور در منطقه کوهستانی پادنای سمیرم سقوط کرد.

این هواپیما هر روز دو پرواز رفت و برگشت در مسیر تهران به یاسوج انجام می‌داد که در هر نوبت به ‌طور میانگین 50 تا 60 مسافر را جا به جا می‌کرد.

روز سه شنبه پس از 48 ساعت جست و جو لاشه این هواپیما در کوه‌های نقل در مرز بین شهرستان‌های سمیرم استان اصفهان و دنا در کهگیلویه و بویراحمد پیدا شد.

شرایط نامساعد هوا و بارش برف و باران و وزش باد شدید از 2 روز گذشته تاکنون عملیات جست‌وجوی پیکر جانباختگان را نیمه تمام گذاشته است.

نظرات بینندگان