arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۵۱۱۱
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۲۲ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۶

هلال احمر: افراد محلی برای اعزام به منطقه جست وجوی سانحه هوایی اصرار نکنند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مسئول تیم امداد کوهستان جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد گفت: افراد محلی برای حضور در منطقه و عملیات جست و جو و انتقال پیکر جانباختگان سانحه هوایی در ارتفاعات دنا اصرارنورزند زیرا یک کار سیستمی، فنی و تخصصی است و معیارهای خاص خود را می طلبد.

مهدی پورابراهیم روز جمعه در محل قرارگاه سانحه هوایی در منطقه کوه گل سی سخت در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این افراد به دلیل داشتن روحیه نوعدوستی مایلند در عملیات جست و جو و انتقال پیکر جانباختگان حضور یابند و به همین دلیل نیز ممکن است احساسات آنها بر تخصص و مهارت غلبه کند.
مسئول فنی عملیات امدادی این سانحه هوایی بیان کرد: میزان اکسیژن در ارتفاع چهار هزار متری کوه های اطراف روستای نقل به عنوان محل سقوط هواپیما یک سوم شرایط عادی است و خطرهایی شامل ایست قلبی و ارتفاع زدگی نیز کوهنوردان و امدادگران را تهدید می کند.
وی افزود: در این سانحه هوایی علاوه بر تعداد زیاد افراد فوتی، شرایط جوی نیز کار صعود به ارتفاعات دنا را دشوار کرده است.
پورابراهیم عنوان کرد: افراد محلی نه تنها قادر به حضور در عملیات جست و جو و انتقال پیکر جانباختگان این سانحه هوایی نیستند بلکه ممکن است دردسرهایی برای سایر عوامل امدادی و تیم های نجات کوهستان نیز ایجاد کنند.
وی با اشاره به اینکه کوه دنا به آلپ ایران معروف است، ابراز داشت: این نامگذاری به دلیل سخت گذر بودن و شرایط خاص آن برای صعود است.
پورابراهیم گفت: همین امور سبب شده که در گذشته تعدادی از کوهنوردان ایرانی و خارجی هنگام صعود به کوه دنا جان خود را از دست بدهند وحتی 2 کوهنورد خارجی هم اینک در ارتفاعات دنا مدفون هستند و بسیاری از اردوهای تیم ملی کوهنوردی نیز در آن برگزار شود.
وی اظهار داشت: در مسیر منتهی به محل سقوط این هوایپما در ارتفاع چهار هزار متری کوه دنا چند لایه یخی وجود دارد که عبور از آنها تنها با تجهیزات فنی امکان پذیر است.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه وبویراحمد نیز عصر امروز به ایرنا گفت: 2 امدادگر محلی که بدون هماهنگی با ستاد بحران و مسئولان عملیات امدادی و تجسسی این سانحه هوایی به ارتفعات دنا عزیمت کرده بودند دچار سرماه زدگی و یخ زدگی از ناحیه پا شدند.
عزیز فیلی افزود: این 2 امدادگر با تلاش تیم نجات کوهستان و امدادگران هلال احمر از مرگ حتمی نجات یافتند و پس از بهبودی نیز تحویل مقامات قضایی شدند.
پرواز شماره 3704 هواپیمایی آسمان با 60 مسافر و 6 خدمه پروازی ساعت 8 صبح روز یکشنبه تهران را به مقصد یاسوج ترک اما در نزدیکی سمیرم اصفهان سقوط کرد.
این هواپیما از نوع ای تی آر 72 پس از 55 دقیقه از صفحه رادار مرکز کنترل خارج می‌شود و بر اساس اعلام اورژانس خبر سقوط این هواپیما در منطقه کوهستانی پادنای سمیرم اعلام شد.
این هواپیما هر روز یک پرواز از تهران به یاسوج و یک پرواز بر عکس داشت که به‌طور میانگین 50 تا 60 مسافر حمل می‌کرد.
روز سه شنبه و پس از 48 ساعت جست و جو اعلام شد که لاشه این هواپیما در کوه‌های نقل در مرز بین شهرستان‌های سمیرم از توابع اصفهان و دنا در کهگیلویه و بویراحمد پیدا شد.
از روز گذشته و به دلیل شرایط جوی نامساعد عملیات جستجو و انتقال بقایای پیکر جانباختگان این سانحه هوایی به طور موقت متوقف شده است.

نظرات بینندگان