arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۵۱۲۰
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۲۳ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۶

واکنش فیفا به کشته‌شدن پلیس اسپانیایی در بازی تیم روسی در لیگ اروپا: برای جام‌ جهانی ۲۰۱۸ به روسیه اعتماد کامل داریم

فیفا به کشته‌شدن پلیس اسپانیایی در لیگ اروپا و ارتباط آن با امنیت روسیه به عنوان میزبان جام جهانی روسیه واکنش نشان داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فیفا به کشته‌شدن پلیس اسپانیایی در لیگ اروپا و ارتباط آن با امنیت روسیه به عنوان میزبان جام جهانی روسیه واکنش نشان داد. 

به گزارش تسنیم، به نقل از خبرگزاری دولتی روسیه (تاس)، فیفا درباره درگیری شب گذشته (پنجشنبه) هوادران 2 تیم اتلتیک بیلبائو و اسپارتاک مسکو در لیگ اروپا که در نهایت منجر به کشته‌شدن یک پلیس اسپانیایی شد توضیحاتی ارائه کرد.

در ادامه به نقل از فیفا آمده است: ما تاسف عمیق خود را از کشته‌شدن این پلیس اعلام و با خانواده‌اش ابراز همدردی می‌کنیم. همان‌طور که پیش از این هم بارها اعلام کرده بودیم با هرگونه اعمال خشونت‌بار در فوتبال مخالف هستیم. اگر بخواهیم امنیت روسیه به عنوان میزبان جام جهانی 2018 روسیه را با توجه به دخیل‌بودن هواداران این کشور در حادثه کشته‌شدن پلیس اسپانیایی ارزیابی کنیم اعتماد کاملی به مکانیزم‌های امنیتی این کشور و مفهوم امنیت یکپارچه داریم. در جام کنفدراسیون‌های 2017 روسیه شاهد استانداردهای امنیتی بسیار بالایی بودیم. این استانداردها با ویژگی‌های رقابت‌های بزرگی همانند جام جهانی فوتبال مطابقت دارند.

درگیری شب گذشته هواداران تیم‌های اتلتیک بیلبائو و اسپارتاک مسکو به کشته شدن یک پلیس اسپانیایی منجر شد. این پلیس در محل حادثه به شدت زخمی شد و پس از انتقال به بیمارستان به علت ایست قلبی درگذشت. چندین هوادار روسی و اسپانیایی نیز در خلال این حادثه تلخ از سوی پلیس اسپانیا مورد بازداشت قرار گرفتند.

این بازی با نتیجه 2 بر یک به سود تیم اتلتیک بیلبائو اسپانیا پایان یافت، اما در مجموع تیم اسپارتاک مسکو راهی مرحله بعدی لیگ اروپا شد.

برچسب ها: لیگ اروپا
نظرات بینندگان