arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۵۱۶۴
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۱ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۶

بلومبرگ: عربستان فروشنده نفت آمریکا می‌شود

حتی عربستان سعودی نیز می‌خواهد از رونق نفتی آمریکا بی‌نصیب نماند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

حتی عربستان سعودی نیز می‌خواهد از رونق نفتی آمریکا بی‌نصیب نماند.

به گزارش ایسنا، بلومبرگ به نقل از یک منبع آگاه نوشت: شرکت نفت دولتی عربستان سعودی احتمال ارسال نفت آمریکا به آسیا در فوریه از طریق یک واحد آمریکایی را مورد بررسی قرار داد اما آن را اقتصادی ندانست. همچنین به گفته مقامات دو پالایشگاه منطقه‌ای، این شرکت از خریداران در آسیا درباره تمایلشان برای خرید نفت آمریکا پرسش کرده است.

این حقیقت که سعودی‌ها از ارسال محموله نفت آمریکا به آسیا منصرف شدند، به معنای آن نیست که دوباره آن را مورد بررسی قرار نخواهند داد. فروش نفت آمریکا از سوی عربستان بی‌سابقه خواهد بود و استراتژی احتمالی بزرگترین تولیدکننده نفت اوپک در مواجهه با رشد تولید آمریکا است. صادرات نفت آمریکا به تهدیدی برای تلاش‌های اوپک و متحدانش برای حذف مازاد عرضه و تقویت قیمت‌ها تبدیل شده است.

شرکت آرامکو قصد داشت نفت خام آمریکا را از طریق "موتیوا اینترپرایز" که اداره کننده بزرگترین پالایشگاه آمریکای شمالی در پورت آرتور تگزاس بود، به آسیا صادر کند.

نفت نسبتا ارزان آمریکا طی یک سال اخیر، راه خود را به سوی کشورهای مصرف کننده بزرگی مانند چین، هند و کره جنوبی باز کرده و بخشی از سهم بازار صادرکنندگان سنتی مانند عربستان سعودی را تصرف کرده است.

نظرات بینندگان