arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۵۲۸۸
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۹ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۶

سیدحسن نصرالله: حزب‌الله آرای مردم را با پول نمی‌خرد

دبیرکل حزب‌الله لبنان در چهلمین سالگرد تأسیس حوزه علمیه «امام منتظر(عج)» سخنرانی کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

سیدحسن نصرالله: حزب‌الله آرای مردم را با پول نمی‌خردبه گزارش ایسنا، سیدحسن نصرالله در ابتدای سخنان خود، مروری کوتاه بر روند تأسیس حوزه یاد شده به دست سیدعباس الموسوی، دبیرکل پیشین حزب‌الله پرداخت و این حوزه را نقطه تحولی در تاریخ «بقاع» و کل لبنان توصیف کرد.


دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: حوزه امام مهدی (عج) نقطه تحولی در تاریخ منطقه البقاع و لبنان بود. عباس الموسوی موسس حوزه علمیه الامام المنتظر (عج) شخصیتی خلاق و مبتکر بود.


وی خاطرنشان کرد: مجموعه‌ای از علما، بزرگان و رهبران ما جنبش حزب‌الله لبنان را تأسیس کردند و سیدعباس الموسوی یکی از آنان و بسیار فعال، پویا و پرتحرک بود.


سیدحسن نصرالله اظهار کرد: نخستین فعالیت تبلیغاتی منظم و سازمان یافته در منطقه البقاع توسط عباس الموسوی صورت گرفت. گزینه و تلاش سیدعباس الموسوی تأسیس یک حوزه علمیه بود. وی معتقد بود که تحول از همین حوزه آغاز می‌شود.


وی در ادامه به انتخابات پارلمانی پیش روی لبنان پرداخت و گفت: انتخابات، امروز به موضوع مورد اهتمام همه تبدیل شده است. ملت لبنان باید در قبال انتخابات، مسئولیت بالایی به خرج دهد و بداند برای چه، شخص یا گروه خاصی را انتخاب می‌کند زیرا سرنوشت محلی و ملی آنهاست.


دبیرکل حزب‌الله با بیان این که انتخابات بسیار مهم است زیرا سرنوشت ملی مردم لبنان را رقم می‌زند، تصریح کرد: هیچ مشکلی در خصوص وجود دیدگاه‌های مختلف و متنوع درباره موضوع انتخابات وجود ندارد.


وی ادامه داد: زمانی که به مردم پیشنهاد می‌کنیم از لیستی حمایت کنند، باید علتش را برای آنان توضیح بدهیم. مردم خود ارزیابی و احساس مسئولیت می‌کنند.


به گزارش العالم، سیدحسن نصرالله گفت: زمانی که نامزدها نماینده پارلمان می‌شوند، مسئولیت آنان دیگر در سطح ملی و کل کشور می‌شود.


وی تأکید کرد: حزب‌الله آرای مردم را با پول نمی‌خرد و خرید آرای انتخاباتی را حرام می‌داند.


دبیرکل حزب‌الله لبنان اضافه کرد: آیا افرادی را انتخاب می‌کنیم که کشور را تسلیم آمریکا و منابع نفتی و گاز را تقدیم اسرائیل کنند؟ کسانی را انتخاب می‌کنیم که علیه مقاومت لبنان توطئه و بدهی‌های حاکمیتی را افزایش دهند ولی اقتصاد را درمان نکنند؟ این سوالی در سطح ملی و نه حوزه‌های انتخاباتی است. آمریکا و عربستان منتظر نتایج مربوط به حزب‌الله در انتخابات آینده هستند. 


سیدحسن نصرالله:

توطئه علیه مقاومت امروز بیشتر از هر زمان دیگری در گذشته است
سیدحسن نصرالله خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها پس از شکست مزدوران و گروه‌های وابسته خود به منطقه آمده‌اند و لبنان و همه منطقه در حال حرکت به سوی چالش بزرگی است. توطئه علیه مقاومت امروز بیشتر از هر زمان دیگری در گذشته است. رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا به مقامات لبنانی گفته که جنبش حزب‌الله لبنان و سلاح آن مشکلی است که باید حل شود.


وی تأکید کرد: ما خرید رأی با پول را حرام می دانیم و حزب‌الله این کار را انجام نخواهد داد. 


دبیرکل حزب‌الله ادامه داد: حوزه انتخاباتی «هرمل» در انتخابات مورد توجه همه خواهد بود به چند دلیل؛ اما بارزترین آنها این است که هویت این منطقه و تاریخ آن با مقاومت است.


وی سپس به قانون «تناسبی» که برای اولین بار قرار است انتخابات لبنان بر اساس آن برگزار شود، پرداخت و گفت: قانون تناسبی برعکس قانون اکثریت این امکان را برای مردم وجود آورد که تناسب طبیعی خود را داشته باشند و به همین دلیل برخی گروه‌ها به آن معترض هستند.


قانون فعلی که بر اساس آن انتخابات آتی برگزار خواهد شد، شهریور گذشته در دولت لبنان به تصویب رسید و لبنان را به ۱۵ حوزه انتخابیه تقسیم کرده است. در نظام انتخاباتی تناسبی، احزاب کوچک‌تر هم به کسب کرسی در پارلمان امیدوار می‌شوند. بر اساس این نظام انتخاباتی، کرسی‌های احزاب مختلف به تناسب تعداد رأیی که کسب می‌کنند، به آنان تعلق می‌گیرد. اگر فرض کنیم سه لیست در یک دایره انتخاباتی بر سر ۱۰ کرسی رقابت می‌کنند و لیست اول ۶ هزار رأی، لیست دوم، سه هزار رأی و لیست سوم هزار رأی به دست بیاورد، کرسی‌های ده‌گانه به تناسب آرای به دست آمده هر لیست، میان آنها تقسیم خواهد شد؛ یعنی لیست اول شش کرسی، لیست دوم سه کرسی و لیست سوم یک کرسی.


دبیرکل حزب‌الله گفت: ناسزا و افترا در هر انتخابات حرام است اما انتقاد امری طبیعی است و از مهم‌ترین مسائلی که به بحث درباره آن فرامی‌خوانم، این است که نمایندگان حزب‌الله در دوره قبل چه چیزی به ما ارائه دادند زیرا نمایندگان حزب‌الله بخشی از آن هستند. باید از خود بپرسیم حزب‌الله چه چیزی برای ثبات این منطقه در تمامی زمینه‌های امنیتی، جغرافیایی و غیره ارائه داد. به تفصیل طی دو ماه مانده به انتخابات در این باره صحبت خواهیم کرد.


سیدحسن نصرالله تأکید کرد: امروز و در سال ۲۰۱۸ باید ثمره کاشته‌های خود از سال ۱۹۸۲ (سال تأسیس حزب‌الله) را درو کنیم و مهم‌ترین دستاوردها همان حمایت از مقاومت و حفظ آن است.


وی به تنش‌های مرزی اخیر میان لبنان و رژیم صهیونیستی هم اشاره و تصریح کرد: اسرائیل اگر از چیزی نمی‌ترسید، کنترل بلوک نفتی شماره ۹ را در دست می‌گرفت.


انتهای پیام

برچسب ها: سیدحسن نصرالله
نظرات بینندگان