arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۵۳۰۸
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۲۰ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۶

ابتکار: از شنیدن صدای متولدین دهه 70 غافل بودیم

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور گفت: توجه به مسائل زنان و خانواده یکی از مسائل مورد تأکید امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در طول تاریخ انقلاب اسلامی است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ابتکار:از شنیدن صدای متولدین دهه 70 غافل بودیم

معصومه ابتکار عصر امروز در شورای اداری آذربایجان غربی اظهار کرد: توجه به مسائل زنان و خانواده یکی از مسائل مورد تأکید امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در طول تاریخ انقلاب اسلامی است در دولت اگر بخواهیم حکمرانی مطلوب داشته باشیم نمی‌توانیم مطالبات بانوان را نادیده بگیریم و به سهم آنها توجه نکنیم.

 وی افزود: برای اینکه بتوانیم در کشور به رشد و پیشرفت برسیم باید یک نگاه متعادل جنسیتی داشته باشیم، زنانی که نصف جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند در مناصب مدیریتی باید حضور پررنگ‌ داشته باشند.

 معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور بیان کرد: باید به مسائل دختران بازمانده از تحصیل، مسائل بهداشتی خاص بانوان و اشتغال بانوان توجه ویژه‌ای شود که مسئله دختران بازمانده از تحصیل در آذربایجان غربی باید به طور ویژه حل شود، چراکه این موضوع یک مشکل جدی در این استان است.

ابتکار اظهار کرد: در تأمین مربیان ورزش مدارس ابتدایی دخترانه مشکل وجود دارد، این موضوع به سلامت آتی جامعه زنان بستگی دارد، چراکه بی‌توجهی به تحرک و ورزش در دوران کودکی در دوران بعدی زندگی نیز مشکلاتی را به دنبال خواهد داشت.

وی اشاره کرد: امیدواریم طرح گفت‌وگوی بین نسلی از سوی استاندار آذربایجان غربی پیگیری شود تا در این استان نیز این طرح اجرایی شود، چراکه صدای نسل جدید در جامعه شنیده نمی‌شود، از شنیدن صدای متولدین دهه 70 غافل بودیم که اگر نگوییم شکاف حداقل فاصله‌ای بین نسل‌ها ایجاد کرده است.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور تأکید کرد: اگر خانواده‌ای سالم نباشد و آشفتگی در آن وجود داشته باشد در آن خانواده فرد نمی‌تواند موفق بوده و در جامعه نمی‌تواند نقش خوبی را ایفا کند.

 ابتکار بیان کرد: حوزه زنان و خانواده یک حوزه فرابخشی بوده و باید همه دستگاه‌ها در اجرای برنامه‎های این حوزه همکاری داشته باشند و اداره‌کل امور زنان و خانواده استانداری یا چند دستگاه اجرایی محدود به تنهایی مسؤولیت ندارند.

 

منبع: فارس
نظرات بینندگان