arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۵۳۱۶
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۲۱ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۶

ترکیه ارز مجازی عرضه می کند

رسانه های ترک گزارش دادند مقامات ترک پیشنهاد ایجاد ارز تحت کنترل دولت با عنوان " ترک کوین" را مد نظر قرار داده اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

احمد کنان تنریکولو- وزیر صنایع سابق و معاون رئیس حزب حرکت ملی ترکیه گفت: جهان در حال حرکت به سوی سیستم دیجیتالی جدیدی است و نیاز به تنظیم مقررات در این خصوص مشهود است و استفاده غیرقانونی از ارزهای مجازی باید ممنوع شود.

حزب حرکت و توسعه از متحدان حزب حاکم است. در حالی که برخی از وزرای ترک پیش‌تر ارزهای مجازی را به فعالیت شرکت های هرمی پیوند داده بودند اما به عقیده آقای تنریکولو، ترکیه باید خود را آماده قانون گذاری در عرصه ارزهای مجازی کند و ارز دیجیتالی خود به نام " ترک کوین" را معرفی کند.

 
مقامات مذهبی ترک پیش‌تر بیت کوین را ابزاری غیراسلامی اعلام کردند اما دادگاه عالی این کشور محدودیتی روی خرید و فروش بیت کوین اعمال نکرده است، به علاوه علاقه به ارزهای مجازی در ترکیه رو به گسترش است که از مظاهر آن می توان به ایجاد بازار بیت کوین و نصب خودپرداز بیت کوین در فرودگاه آتاتورک شهر استانبول اشاره کرد.

 
مقامات وزارت دارایی و بازار سرمایه ترکیه اخیرا مشغول کار روی ایجاد قوانین مرتبط به ارزهای مجازی هستند که عموما با هدف اخذ مالیات از فعالیت های مرتبط با این ارزهاست. یکی از عوامل انگیزه بخش برای ایجاد ارزهای مجازی در ترکیه، موفقیت ونزوئلا در جذب سرمایه گذاری خارجی با معرفی ارز دیجیتالی " پترو" است که ۷۳۵ میلیون دلار سرمایه جذب کرد.

منبع: مهر
نظرات بینندگان