arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۵۳۴۷
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۰۸ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۶

عکس/ ورود ژنرال بلندپایه کره شمالی به کره جنوبی

یکی از مقامات تحریم شده کره شمالی و معاون کمیته مرکزی حزب کار در راس هیاتی بلندپایه وارد کره جنوبی شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

هیات بلند پایه کره شمالی به ریاست کیم یونگ چول معاون کمیته مرکزی حزب کار یعنی حزب حاکم بر کره شمالی به منظور شرکت در آیین اختتامیه المپیک زمستانی وارد کره جنوبی شد.

به گزارش «انتخاب»؛ کیم یونگ چول از مقامات کلیدی حزب کارگر در زمینه مسائل بین دو کره، صبح یکشنبه از مرز دو کره گذشت و در راس هیاتی ۸ نفره وارد کره جنوبی شد و سفر سه روزه خود را آغاز کرد.

 کیم یونگ چول متهم است به طراحی غرق کردن یک کشتی نیروی دریایی کره جنوبی در سال ۲۰۱۰ میلادی که منجر به کشته شدن ۴۶ ملوان شد و نام وی در فهرست تحریم های آمریکا و کره جنوبی قرار دارد.

 دولت کره جنوبی اعلام کرد که سفر کیم را با وجود احساسات عمومی منفی قبول کرده است؛ زیرا معتقد است این سفر به بهبود روابط بین کره ای کمک می‌کند و راه گفتگو را برای صلح در شبه جزیره کره فراهم می‌کند.

 نزدیک شدن دو کره در المپیک زمستانی، به دنبال تنش هایی بود که سال گذشته به دلیل انجام آزمایشات هسته ای و موشکی کره شمالی افزایش یافته بود.

 آیین اختتامیه بیست و سومین دوره مسابقات المپیک زمستانی پیونگ چانگ که از ۹ (۲۰ بهمن) آغاز شده بود امروز یکشنبه ۲۵ فوریه (۶ اسفند ۹۶) برگزار می‌شود.

عکس/ ورود ژنرال برجسته کره شمالی به کره جنوبی

عکس/ ورود ژنرال برجسته کره شمالی به کره جنوبی

عکس/ ورود ژنرال برجسته کره شمالی به کره جنوبی

عکس/ ورود ژنرال برجسته کره شمالی به کره جنوبی

نظرات بینندگان