arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۵۴۰۴
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۱ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۶

مسجد جامعی: طرح ترافیک جدید ملاحظات اجتماعی نداشت

مسجد جامعی در جریان بررسی ایرادات فرمانداری تهران در خصوص طرح ترافیک جدید شهرداری تهران گفت: در خصوص تصویب این طرح ما عجله داشتیم و لذا برخی قواعد و قوانین را رعایت نکردیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

احمد مسجد جامعی در چهل و هشتمین جلسه شورای شهر تهران در جریان بررسی ایرادات فرمانداری تهران در خصوص طرح ترافیک جدید شهرداری، گفت:  ما نباید به این نکته تاکید کنیم که چون طرحی را مصوب کردیم دیگر تغییرناپذیر است ما بر اساس قوانین زمانی می توانیم سندی را  اجرایی کنیم که مراحل خود را طی کرده باشد.

وی افزود:‌ طرح ما ملاحظات اجتماعی نداشت و باید بپذیریم فرمانداری تهران ملاحظات متفاوتی از جمله ملاحظات اجتماعی را مد نظر قرار می دهد، ما باید شرایط زندگی مردم را در نظر بگیرم در خصوص تصویب این طرح ما عجله داشتیم و لذا برخی قواعد و قوانین را رعایت نکردیم.

وی ادامه داد: بی تردید مسائل اجتماعی تاثیر گذار است به عنوان مثال وانت بارها که زندگی شان به وسیله نقلیه وابستگی دارد و زندگی شهروندان هم تاثیر بسیاری از شغل این افراد می‌گیرد.

مسجدجامعی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به تخفیفات بیشتر برای اقشار خاص در طرح ترافیک جدید اشاره کرد و افزود: باید بپذیریم بخشی از کار شورا را جامعه خبری انجام می‌دهد. در کار نظارتی اصحاب رسانه نقش تاثیرگذاری دارند و به نوعی بخشی از هزینه شهر را خبرنگاران می دهند برای مثال در ماجرای تخریب  قبور امام زاده عبدالله مدتی است اینکار انجام می شده اما از زمانی که جامعه خبری وارد این موضوع شد این مسئله تاثیر به سزایی در جامعه گذاشت، در حقیقت کسی که با یک تفکر کلنگی مدت‌ها بود این کار را با نام ساماندهی انجام میداد و زمانی که تاثیر خبر آن را در جامعه دید روال کار تغییر کرد.

این عضو شورا تاکید کرد: خبرنگاران و رسانه‌ها در سلامت جامعه شهری تاثیر گذارند و پشتوانه ای برای کار نظارتی شورا محسوب می‌شوند لذا در این کار ویژه که خبرنگاران با ما مشارکت دارند سزوار این تخفیف  در طرح ترافیک هستند.

وی ادامه داد:‌ فرماندار تهران نیز اعلام کرده که علاوه بر ایراداتی که فرمانداری گرفته هر تغییر دیگری در جهت منافع شهروندان باشد مورد موافقت فرمانداری قرار می گیرد.

 

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان