arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۵۴۳۴
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۳ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۶

عقب‌گرد ۹۶ واحدی شاخص کل بورس/ بازار سهام در محاصره معاملات کد به کد

معامله‌گران بورس تهران امروز در حالی معاملاتی کم‌حجم و رخوت‌آور را در اغلب نمادهای معاملاتی به نظاره نشستند که در آخرین روزهای پایانی سال برخلاف سنت گذشته بورس تهران حرفی برای گفتن ندارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران (تدپیکس) در پایان معاملات امروز یکشنبه 6 بهمن ماه 96 با کاهش 96 واحدی روی رقم 98 هزار و 80 واحد ایستاد.

 شاخص کل هم ‌وزن اما با کاهش 63 واحدی عدد 17 هزار و 549 واحد را به نمایش گذاشت.

 شاخص سهام آزاد شناور نیز با کاهش 111 واحدی به رقم 105 هزار و 208 واحد دست یافت.

 شاخص بازار اول اما در حالی با کاهش 108 واحدی به رقم 69 هزار و 682 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با افزایش 2 واحدی عدد 208 هزار و 790 واحد را به نمایش گذاشت.

 امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز با افزایش یک واحدی روی رقم یک هزار و 94 واحد ایستاد.

 بر اساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت های سرمایه گذاری غدیر و فولاد خوزستان هریک تا 19 واحد ،صنایع پتروشیمی خلیج فارس و گسترش نفت و گاز پارسیان هر یک با 12 واحد و ارتباطات سیار ایران و آسان پرداخت پرشین هر یک تا 10 واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

 در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت های مخابرات ایران با 36 واحد، سایپا با 24 واحد و معدنی و صنعتی چادرملو با 15 واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.

 ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی به بیش از 323 میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از 883 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 64 هزار و 389 نوبت داد و ستد بود.

 طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های معدنی کیمیای زنجان‌گستران، سیمان آرتا اردبیل، ریل‌سیر کوثر، محورسازان ایران‌خودرو، پاکسان، پخش البرز، حمل‌ونقل پتروشیمی از سوی ناظر بازار سهام متوقف و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های سرمایه‌گذاری ساختمانی نظام مهندسی ایران، پشم شیشه ایران، سرمایه‌گذاری صنعت و معدن، پالایش نفت تهران، ایتالران، پخش البرز و حق‌تقدم خرید سهام آن، ریل‌سیر کوثر، حق‌تقدم خرید سهام ملی صنایع مس ایران، ، لعاب ایران، کشت و صنعت شهداب ناب خراسان و حق‌تقدم استفاده نشده بانک حکمت ایرانیان بازگشایی شدند.

 امروز در بازار2 بورس تهران که به معاملات درون‌گروهی سهامداران عمده اختصاص دارد اندکی بیش از 92.5 میلیون سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی به ارزش بیش از 20 میلیارد تومان به کدهای درون‌گروهی سهامدار عمده تجمیع شد.

 بیش از 61 میلیون سهم سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات نیز به ارزش بیش از 11 میلیارد تومان به کدهای درون‌گروهی سهامدار عمده انتقال یافت. همچنین 35 میلیون سهم ملی صنایع مس ایران به ارزش 9.5 میلیارد تومان با معاملاتی انتقالی از سوی سهامدار عمده مواجه شد و 22.5 سهم سرمایه‌گذاری پارس توشه به ارزش کمتر از 5 میلیارد تومان کدبه‌کد شد.

 بیش از 7.5 میلیون سهم داروسازی تولیددارو به ارزش بیش از 2 میلیارد تومان با معاملات انتقالی میان سهامداران عمده روبرو شد. درعین‌حال بیش از 4 میلیون سهم پتروشیمی جم به ارزش بیش از 4 میلیارد تومان کدبه‌کد شد.

 در توسعه خدمات دریایی و بندری سینا اما کمتر از 3 میلیون سهم به ارزش بیش از 2.5 میلیارد تومان با معاملات انتقالی روبرو شد و درنهایت کمتر از 2 میلیون سهم آسان پرداخت پرشین به ارزش بیش از 3 میلیارد تومان با معاملات انتقالی از سوی سهامدار عمده خود روبرو بود.

 بر اساس این گزارش امروز بورس تهران در حالی با معاملاتی کم‌حجم و توأم با غلبه عرضه بر تقاضای سهام در اغلب نمادهای معاملاتی مواجه بود که معاملات کدبه‌کد در سهم‌های پیشرو شامل هلدینگ پتروشیمی خلیج‌فارس، سرمایه‌گذاری توسعه صنایع و فلزات، ملی صنایع مس ایران و سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی در کنار ارزش حجم معاملات اوراق مرابحه خودرو و اوراق مشارکت شهرداری شیراز، بیشترین ارزش معاملات امروز بورس تهران را رقم زدند.

 بورس تهران برخلاف سنت هر ساله خود که با اقبال خریداران سهام در روزهای پایانی سال روبرو می‌شود، اما این روزها در حالی با معاملاتی کم‌حجم و رخوت‌آور هم‌زمان با نرخ‌شکنی در بازار بانکی مواجه شده که امکان کسب بازدهی با توجه به ریسک موجود در اقتصاد و عدم چرخش نقدینگی در بازار سهام باعث شده تا کام معامله‌گران در تالار شیشه‌ای طی روزهای باقیمانده تا پایان سال همچنان تلخ بماند.

 این در حالی است که تک‌سهم‌های بازار پایه فرابورس در کنار گروه‌های برخوردار از سهام شناوری پایین ازجمله گروه فناوری اطلاعات،گروه غذایی، لیزینگ، دارویی و تک‌سهم‌های گروه سایر محصولات کانی غیرفلزی همچنان زمین بازی برای نوسان‌گیرهای خسته از تالار شیشه‌ای است.

 

نظرات بینندگان