arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۵۵۲۹
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۲۲ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۶

کاخ سفید: فشار بر کره شمالی باید ادامه یابد

کاخ سفید آمریکا در جدیدترین موضع‌گیری علیه پیونگ یانگ، از تداوم فشارهای اقتصادی بر کره شمالی با هدف نابودی کامل برنامه‌های موشکی و اتمی این کشور خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

کاخ سفید: فشار بر کره شمالی باید ادامه یابد

آمریکا روز یکشنبه اعلام کرد که باید فشارهای اقتصادی ناشی از تحریم‌ها علیه کره شمالی با هدف خاتمه یافتن برنامه اتمی این کشور ادامه یابد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» کاخ سفید در حالی امروز این موضع را گرفت که کره شمالی از آمادگی برای انجام گفت‌و‌گو با واشنگتن خبر داده بود.

کاخ سفید در بیانیه‌ای بدین منظور اعلام کرد: «پیام امروز پیونگ یانگ را که مایل به برگزاری گفت‌‌وگو است مشاهده می‌کنیم و این اولین گام در مسیر خلع سلاح اتمی است. در همین حال، آمریکا و جهان باید همچنان آشکار نمایند که برنامه‌های اتمی و موشکی کره شمالی در وضعیتی است که هیچ امیدی به پیشرفت ندارد.»

به نوشته وبگاه شبکه خبری «بی.‌بی.‌سی» هیات کره شمالی که برای مراسم اختتامیه المپیک زمستانی به پیونگ یانگ سفر کرده است، خبر آمادگی برای گفت‌‌وگو با واشنگتن را اعلام کرد.  

هیات اعزامی کره شمالی به سرپرستی «کیم یونگ چول» معاون رئیس کمیته مرکزی حزب حاکم کارگر حین سفر به کره جنوبی با «مون جائه این» رئیس جمهور کره جنوبی دیدار کرد. 

تنش‌ها در شبه جزیره کره میان کره شمالی و آمریکا و متحدانش از جمله کره جنوبی درسال‌های اخیر افزایش یافته است.

کره شمالی اقدام به آزمایش‌های موشکی و اتمی در منطقه می‌کند و علت آن‌را حضور نظامی آمریکا و برگزاری رزمایش‌های متعدد این کشور با متحدانش در این منطقه عنوان می‌کند. 

منبع: فارس
نظرات بینندگان