arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۵۵۳۴
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۲۲ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۶

پرسپولیس قهرمان جدیدش را پیدا کرد

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در گزارشی به تمجید از علی علیپور و درخشش او در تیم پرسپولیس پرداخته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 



پرسپولیس قهرمان جدیدش را پیدا کرد

به گزارش ایلنا، سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا در گزارشی رسمی به ستایش از علی علیپور ؛ مهاجم جوان پرسپولیس پرداخته و تحلیلی از وی ارائه داده است .


پرسپولیسی ها هفته گذشته مقابل السد قرار گرفتند و با نتیجه 3 بر 1 شکست خوردند و در بازی اول خود ، نسف قارشی را 3 بر 0 مغلوب کردند که در همین بازی علیپور 2 گل برای تیمش به رساند . تحلیل ای اف سی از مهاجم شمالی پرسپولیس به شرح زیر است :


پرسپولیس در سال 2017 و دوره قبل لیگ قهرمانان آسیا به نیمه نهایی راه یافت . ستاره پرسپولیس در آن دوره از مسابقات ، مهدی طارمی بود که با هفت گل زده این بازی‌ها را تمام کرد و بعد از هالک و رافائل سیلوای برزیلی و عمر خریبین از الهلال ، بهترین بازیکن مسابقات بود . در ابتدای ماه ژانویه و در حالی که پرسپولیس از پنجره نقل و انتقالاتی محروم بود و نمی‌توانست بازی به تیم خود اضافه کند ، مهدی طارمی از این تیم جدا شد و با قراردادی 18 ماهه به الغرافه قطر پیوست . از همین رو علی علیپور ستاره‌ای است که پرسپولیسی‌ها کشف کردند .


در ادامه آمده است که برانکو از این بازیکن بیست و سه ساله در خط حمله و به جای طارمی استفاده ‌می‌کند . علیپور در لیگ قهرمانان سال قبل در شش بازی به میدان رفت که تنها یک گل مقابل الاهلی عربستان در مرحله یک چهارم نهایی به ثمر رساند .


علیپور


در مقایسه این بازیکن با مهدی طارمی، باید بپذیریم که علیپور بازیکن متفاوتی است. او بیشتر روی سرعت و حرکات هوشمندانه، بازی خود را بنا نهاده است تا برای خود فضاسازی کند در حالی که طارمی تعریفی از مهاجم کلاسیک نوک خط حمله را دارد و از توانایی فیزیکی و هوایی بهره می‌برد.


علی علیپور در این فصل از مسابقات لیگ برتر ایران 17 گل به ثمر رسانده که بیشتر از کل دوران فوتبالش از زمان حضور در راه‌آهن در سال 2013 است و این نشان می‌دهد برانکو از اعتماد به این مهاجم جواب گرفته است . پرسپولیس با گل‌های علیپور در حال حاضر با اختلاف 16 امتیازی در صدر جدول قرار دارد و فقط احتیاج به یک برد از 6 بازی آینده دارد تا به یازدهمین قهرمانی خود در لیگ برتر برسد .


پرسپولیس با سرمربی کروات خود می‌خواهد امسال بهتر از پارسال نتیجه بگیرد. آن‌ها هم‌گروه السد، الوصل و نسف قارشی هستند و فعلا این تیم با سه امتیاز بعد از السد در رده دوم گروه خود قرار دارد.


علیپور بی‌شک قصد دارد رکورد هفت گل زده طارمی در یک فصل لیگ قهرمانان را بشکند و به نام خود کند. شاید در این راه او با طارمی حتی رو در رو هم بشود چرا که تیم‌های صعود کننده گروه C که پرسپولیس در آن قرار دارد با گروه A که الغرافه در آن حضور دارد در مرحله حذفی دیدار می‌کنند.

 

نظرات بینندگان