arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۵۶۵۲
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۳ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۶

رهبر حزب کارگر انگلیس: خروج از اتحادیه اروپا فاجعه نیست

رهبر حزب کارگر انگلیس می‌گوید این حزب برای ایجاد روابطی جدید و قدرتمند در بازار واحد اتحادیه اروپا تلاش می‌کند و تاکید دارد بریگزیت لزوما فاجعه‌بار نیست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رهبر حزب کارگر انگلیس: خروج از اتحادیه اروپا فاجعه نیست

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری پرس اسوسیشن، جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر انگلیس در سخنانی با موضوع بریگزیت در شهر کاونتری خواهد گفت حقوق، استانداردها و حمایت‌های کنونی در بازار واحد اتحادیه اروپا مورد پذیرش حزب کارگر قرار می‌گیرد اما این حزب حمایت‌ها و معافیت‌هایی را که می‌تواند به کارگران و صنایع کمک کند، به مذاکره می‌گذارد و به عنوان نمونه می‌توان به تغییر محدودیت‌های کمکی دولت اشاره کرد که اجازه می‌دهد دولت‌ها برای کمک به بخش‌های درگیر مداخله کنند.


دیوید دیویس، وزیر بریگزیت انگلیس می‌گوید طرح‌ های کوربین ناقض وعده هایی است که او در انتخابات سراسری داد و او را به دغل‌بازی متهم کرد. کوربین در سخنانش می‌گوید: هر کشوری که به لحاظ جغرافیایی نزدیک اتحادیه اروپا باشد ولی در آن عضویت نداشته باشد، چه ترکیه باشد چه سوئیس یا نروژ، نوعی روابط نزدیک با اتحادیه اروپا دارد و برخی از آنها مزیتشان بیش از سایرین است.


او می‌گوید: انگلیس به روابطی سفارشی نیاز دارد. حزب کارگر روی روابط جدید و قدرتمند با بازار مشترک که شامل دسترسی فاقد تعرفه و افزایش حقوق و استانداردها و حمایت‌های کنونی باشد، مذاکره خواهد کرد.


اظهارات اقتصادی رهبر حزب کارگر برخی در داخل این حزب را که خواهان ماندن انگلیس در بازار واحد هستند، برآشفته است. بیش از ۸۰ چهره سرشناس در نامه‌ای به کوربین هشدار دادند طرح های او برای سرمایه گذاری در مدارس، بیمارستان‌ها و رفاه اجتماعی با کمبود بودجه مواجه می‌شود مگر اینکه انگلیس در بازار داخلی بماند. اما انتظار می‌رود کوربین مشخص کند که حزبش چگونه به حفظ انگلیس در اتحادیه گمرکی متعهد خواهد شد.  


کوربین همچنین خواهد گفت خروج از اتحادیه اروپا به معنای این نیست که انگلیس به صورت گریزناپذیر محکوم به شکست می‌شود. به گفته او، واقعیت بریگزیت "منطقی‌تر از آن چیزی است که ناظران و حامیان دو آتشه ادعا می‌کنند." او می‌گوید: اتحادیه اروپا ریشه تمام مشکلات ما نیست و خروج از آن هم تمام مشکلات ما را حل نمی‌کند. اتحادیه اروپا منبع تمام روشنگری نیست و خروج از آن لزوما کشورمان را طلسم نمی‌کنند.

برچسب ها: انگلیس
نظرات بینندگان