arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۵۷۱۰
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۷ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۶
ظریف در دیدار با وزیر خارجه صربستان مطرح کرد؛

استقبال از لغو روادید میان ایران و صربستان/گسترش همکاری ها در زمینه نفت، گاز و پتروشیمی

ظریف در دیدار با وزیر خارجه صربستان از لغو روادید میان اتباع دو کشور استقبال کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

استقبال از لغو روادید میان ایران و صربستان/گسترش همکاری ها در زمینه نفت، گاز و پتروشیمی

در دیدار وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری صربستان راه های گسترش روابط دو جانبه در همه زمینه ها مورد گفتگو و تبادل نظر قرار گرفت.

وزیر امور خارجه صربستان در این دیدار اظهار کرد: آماده ایم روابط دو کشور را در همه زمینه ها گسترش دهیم. خوشحالم که هیئتی از تجار ایرانی همراه شما هستند چرا که می تواند موجب گسترش روابط اقتصادی و تجاری دو کشور شود.

ظریف نیز در این دیدار ضمن اظهار خرسندی از حضور در صربستان افزود: قصد داریم روابط دو کشور را در تمامی زمینه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، مردمی و پارلمانی گسترش دهیم. اینجانب حامل از طرف آقای روحانی از رئیس جمهور صربستان برای دیدار از ایران دعوت می کنم.

وزیر امور خارجه کشورمان با استقبال از لغو روادید میان اتباع دو کشور اضافه کرد: چنانچه پرواز مستقیمی میان دو کشور برقرار شود، روابط تجاری و مردمی افزایش چشمگیری خواهد یافت.

ظریف حوزه های نفت، گاز، پتروشیمی، معادن، ارتباطات، کشاورزی و دیگر زیر ساخت ها را زمینه مناسبی برای همکاری های دو کشور خواند.

همکاری های دفاعی، علوم و فناوری و فرهنگی، هنری و دانشگاهی از دیگر زمینه های همکاری بود که توسط دو مقام مورد گفتگو و تبادل نظر قرار گرفت.

 

تبادل نظر در خصوص تحولات منطقه ای و بین المللی از دیگر محورهای گفتگوها در این دیدار بود.

 

گفتنی است دو مقام پس از گفتگوی های خصوصی در ضیافت ناهاری که به افتخار وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ترتیب داده شد شرکت کردند.

 

برچسب ها: ظریف ، وزارت خارجه
نظرات بینندگان