arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۵۷۱۵
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۸ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۶

استمرار کم آبی یک پدیده موقت در کشور نیست

وزیر نیرو گفت: کم آبی یک موضوع مستمر در کشور است و اینگونه نیست که آن را یک پدیده موقت بدانیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

استمرار کم آبی یک پدیده موقت در کشور نیست هیئت وزیران در جلسه دیروز خود به ریاست حسن روحانی رئیس جمهور، با تشکیل کارگروه ملی «سازگاری با کم آبی» به منظور فراهم آوردن شرایط لازم برای سازگاری با کم آبی در مناطق مختلف کشور و اتخاذ تصمیمات مناسب، موافقت کرد.

 

این کارگروه که با مسئولیت وزیر نیرو و با عضویت رؤسای سازمان‌های برنامه و بودجه، حفاظت محیط زیست و وزرای جهاد کشاورزی، کشور و صنعت، معدن و تجارت تشکیل شده به طور مشخص از اسراف آب جلوگیری خواهد کرد.

 

وزیر نیرو با تأکید بر اینکه وظیفه کارگروه ملی «سازگاری با کم آبی» جلوگیری از اسراف آب است گفت:کم آبی یک موضوع مستمر در کشور است و اینگونه نیست که آن را یک پدیده موقت بدانیم.

 

اردکانیان، تصریح کرد: میزان بارندگی از ابتدای مهر ماه تا امروز نسبت به مدت مشابه سال قبل 50 درصد کاهش دارد و اصل موضوع و پیام آن این است که کم آبی موضوع مستمر در کشور است.

 

تدوین اصول و مبانی توزیع کمبود آب بین مصارف مختلف، برنامه‌ریزی و انجام هماهنگی لازم برای انطباق الگوی کشت مناسب هر منطقه متناسب با شرایط کم آبی، پشتیبانی از تدابیر استان ها درخصوص جلوگیری از بروز مشکلات و تعارضات اجتماعی ناشی از کاهش منابع آب و گزارش‌گیری و نظارت بر عملکرد و پیشرفت برنامه ها در کارگروه های استانی با مسئولیت استانداران، از جمله اهداف تشکیل کارگروه یاد شده است

برچسب ها: وزارت نیرو ، بحران آب
نظرات بینندگان