arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۵۷۴۹
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۲۲ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۶

وزیر خارجه انگلیس: راهکار سیاسی تنها روش حل بحران سوریه است

وزیر امور خارجه انگلیس عصر دوشنبه در پارلمان این کشور با تاکید براینکه حل‌وفصل سیاسی تنها روش حل بحران سوریه است، گفت: چنانچه اراده وجود داشته باشد، کشتار مردم در این کشور پایان می یابد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر خارجه انگلیس: راهکار سیاسی تنها روش حل بحران سوریه است

«بوریس جانسون» افزود: هفت سال خون‌ریزی و جنگ در سوریه 400 هزار قربانی گرفته، 11 میلیون نفر را آواره کرده و سبب ایجاد فاجعه انسانی شده که مانند آن در هیچ کجای دنیا وجود ندارد.


وزیر امور خارجه انگلیس ادامه داد: در ایام تعطیلات پایان هفته با «مولود چاووش اوغلو» همتای ترکی و «سعد الحریری» نخست‌وزیر لبنان درباره اوضاع سوریه صحبت کرده است.


وی افزود: امروز (دوشنبه) نیز با «زیگمار گابریل» وزیر خارجه آلمان گفت ‌وگو کردم و در روزهای آینده با همتایان اروپایی و دبیرکل سازمان ملل متحد گفت ‌وگو خواهم کرد.


جانسون توضیح داد: انگلیس در کنار متحدانش از طریق شورای امنیت سازمان ملل متحد خواهان برقراری آتش‌بس در سراسر سوریه و کمک‌رسانی فوری به نیازمندان است.


وزیر امور خارجه انگلیس تصریح کرد: حل‌وفصل سیاسی تنها روش حل بحران سوریه است و می‌تواند کشتار مردم در این کشور را به پایان رساند. چنانچه اراده وجود داشته باشد، می‌توان به این راه‌حل دست پیدا کرد.


جانسون یادآور شد: «استفان دی میستورا» نماینده سازمان ملل متحد در امور سوریه حاضر است تا گفت ‌وگوها در ژنو را از سر بگیرد و گروه‌های معارض نیز آمادگی دارند تا بدون هیچ پیش‌شرطی مذاکره کنند.

منبع: ایرنا
برچسب ها: بین الملل ، اروپا
نظرات بینندگان