arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۵۸۳۱
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۲ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۶

بی‌بی‌سی: برخی کمک‌های غذایی در ازای آزار جنسی زنان سوری به آنها ارائه می‌شود

بی‌بی‌سی مطلع شده مردانی که کمک‌های سازمان ملل متحد و سایر سازمان‌های خیریه را در سوریه پخش می‌کنند، زنان سوریه را مورد آزار جنسی قرار داده‌اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

گزارشی از آزار جنسی زنان سوری در ازای دریافت کمک‌های غذایی

امدادرسانان گفته‌اند این مردان در ازای دادن غذا و سایر کمک‌ها به زنان از آنها درخواست‌های جنسی کرده‌اند.


سه سال پیش در این زمینه هشدارهایی داده شد اما یک گزارش جدید نشان می‌دهد که موارد سوء استفاده جنسی از زنان سوری در جنوب این کشور همچنان ادامه دارد.


نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد و دیگر سازمان‌های خیریه گفته‌اند چنین مواردی را تحمل نمی‌کنند و نسبت به آن گذشتی نشان نمی‌دهند. آنها گفته‌اند از موارد سوءاستفاده از زنان سوریه توسط سازمان‌های شریک آنها در منطقه اطلاعی ندارند.


امدادرسانان به بی‌بی‌سی گفته‌اند موارد سوءاستفاده به حدی زیاد است که شماری از زنان سوری از رفتن به مراکز توزیع کمک خودداری می‌کنند. آنها می‌گویند دلیل این امتناع، وجود این برداشت است که آنها برای دریافت کمک، "خدمات جنسی" ارائه کرده‌اند.


یک امدادرسان مدعی شده است شماری از نهادهای امدادرسان "چشمان خود را روی این سوءاستفاده‌های جنسی بسته‌اند." او گفته است دلیل این کار استفاده از طرف سوم و مقامات محلی برای توزیع کمک در جاهایی است که دسترسی به آنها امکان‌پذیر نیست.


دسترسی نهادهای بین‌المللی به مناطقی در سوریه بسیار دشوار و حتی امکان‌ناپذیر است و در صورتی که بازیگران محلی از پخش کمک خودداری کنند، بحران انسانی تشدید خواهد شد.


سال پیش صندوق جمعیت سازمان ملل متحد در مورد خشونت‌های متکی بر جنسیت در منطقه تحقیق کرد. نتایج این تحقیق نشان داد که ارائه کمک‌های انساندوستانه در چندین منطقه سوریه در مقابل درخواست‌های جنسی صورت گرفته است.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان