arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۵۸۷۰
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۴ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۶

ثبت‌نام حج ۹۷ آغاز شد

سامانه ثبت‌نام حج ۹۷ که از صبح امروز به دلیل نقص فنی مختل و از دسترس خارج شده بود، ساعاتی پیش فعال شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 ثبت‌نام حج ۹۷ آغاز شد

سازمان حج و زیارت ودیعه‌گذاران قبض حج تا ۳۰ دی‌ماه سال ۸۵ را که قبلا اطلاعات خود را در سامانه reserve.haj.ir تکمیل و کد رهگیری دریافت کرده‌اند، برای ثبت نام در حج امسال فراخوانده است. این متقاضیان از ساعت ۱۲ ظهر امروز سه‌شنبه هشتم اسفندماه می‌توانند برای انتخاب کاروان خود و ثبت نام اولیه اقدام کنند.

به گزارش انتخاب، این سازمان همچنین به دارندگان قبوض حج تا ۳۰ دی‌ماه ۸۵ که هنوز اطلاعات خود را تکمیل نکرده‌اند، تا هفته آینده مهلت داده تا پس از تکمیل اطلاعات در سامانه reserve.haj.ir، شنبه ۱۲ اسفندماه در کاروان منتخب خود ثبت‌نام کنند.

قیمت پایین‌ترین قیمت کاروان‌های حج ۹۷ حدود ۱۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و گران‌ترین کاروان حدود ۱۷ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است. هنگام ثبت‌نام از ودیعه‌گذاران، علاوه‌بر مبلغ ثبت‌نام اولیه زائران در بانک، سود ودیعه حج محاسبه و از کل هزینه کاروان، کسر خواهد شد و زائران هزینه مابه‌تفاوت را پرداخت می‌کنند.

هزینه حج در دو مرحله از زائران دریافت می‌شود که در بخش اول ۱۰ میلیون تومان خواهد بود و مبلغ ثبت‌نام اولیه زائر در بانک به همراه سود سپرده کسر و مابه تفاوت دریافت می‌شود. مرحله دوم پرداخت هزینه هنوز اعلام نشده است.

به گفته حمید محمدی ـ رییس سازمان حج و زیارت ـ، پروازهای حج از ۲۶ تیرماه آغاز می‌شود.

این سازمان هنوز سهمیه قطعی حج ایران را اعلام نکرده اما گفته ۵ هزار سهم بیشتر از سال گذشته از عربستان درخواست کرده است تا شمار زائران اعزامی از ایران را به ۹۰ هزار تن برساند.

نظرات بینندگان