arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۵۹۱۹
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۸ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۶

تایمز لندن: هدف سعودی از برکناری فرماندهان ارتش، کاهش اعتراض انگلیسی ها بود

روزنامه تایمز لندن روز سه شنبه نوشت: محمد بن سلمان ولیعهد سعودی قبل از راهی شدن به انگلیس، فرماندهان آرتش این کشور را به منظور کاستن از اعتراض های احتمالی در لندن نسبت به حملات هوایی سعودی ها به یمن، از کار برکنار کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تایمز لندن: هدف سعودی از برکناری فرماندهان ارتش، کاهش اعتراض انگلیسی ها بودولیعهد سعودی با صدور حکمی ژنرال عبدالرحمان البونیان رییس ستاد آرتش سعودی و فرماندهان نیروهای زمینی و هوایی را بازنشسته کرد.


ولیعهد سعودی هیچ دلیلی برای این کار ارایه نداده و گفته می شود این تغییرات در راستای ایجاد تحول در پست های مشاوران سلطنتی و استانداران این کشور صورت گرفته است.


آرتش سعودی در یمن کشور همسایه جنوبی خود، درگیر جنگی فرسایشی شده که مورد اعتراض مردم عربستان سعودی قرار گرفته و چهره ولیعهد این کشور را در خارج از مرزهای عربستان، مخدوش کرده است.


قرار است ولیعهد عربستان برای نخستین بار از هنگام رسیدن به مقام ولیعهدی در شهریور ماه، سفری جاه طلبانه را از اوایل هفته آینده به انگلیس، فرانسه و آمریکا شروع کند.


قرار است او در لندن با ترزا می، نخست وزیر، بوریس جانسون، وزیر امورخارجه و مقام های دربار سلطنتی انگلیس در کاخ ویندسور دیدار کند. وزرای کابینه انگلیس از عربستان سعودی می خواهند به رغم درخواست های بازارهای سهام نیویورک، توکیو و هنگ کنگ، بورس لندن را برای عرضه سهام شرکت نفتی سعودی آرامکو انتخاب کند.


مشاوران ولیعهد عربستان سعودی، احتمال برگزاری تظاهرات را در جریان سفر ولیعهد سعودی به لندن به منظور محکوم کردن دولت انگلیس برای حمایت از عربستان سعودی در بمباران های یمن، با نگرانی دنبال می کنند.
برکناری فرماندهان آرتش سعودی برای تقویت ولیعهد این کشور صورت گرفته است که پس از دستگیرکردن شاهزاده های سعودی در آذرماه گذشته به اتهام فساد مالی، در معرض انتقاد قرار گرفته بود.


از زمان ورود عربستان سعودی به جنگ یمن در فروردین ماه 1394، هزاران غیرنظامی این کشور بر اثر حمله های هوایی عربستان کشته شده اند. انگلیس برای نیروی هوایی عربستان سعودی، دوره های آموزشی و مشورتی برگزار کرده و جت های بمب افکن تورنیدو و بی ای ئی (BAE) و مهمات در اختیار این کشور سعودی قرار داده است.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان