arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۵۹۲۳
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۸ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۶

کمالوندی:شرایط برنامه هسته‌ای کشورمان مطلوب‌تر از پیش از برجام است

معاون سازمان انرژی اتمی گفت: جایگاه ما به لحاظ اصول فنی در برنامه‌های هسته‌ای صلح‌آمیز خوب و ممتاز است و حتی اگر قرار باشد به پیش از برجام برگردیم شرایط ما مناسب و خوب‌تر از قبل است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

کمالوندی:شرایط برنامه هسته‌ای کشورمان مطلوب‌تر از پیش از برجام است

بهروز کمال‌وندی ظهر امروز در مراسم تجلیل از مهندسان بسیجی استان بوشهر اظهار داشت: برجام دستاوردهای خوبی برای کشور داشته و در تدوین آن نیز به گونه‌ای تلاش شد تا منافع کشورمان به خوبی در آن لحاظ و در آینده مشکلی برای کشور ایجاد نشود.


وی افزود: تأکید جمهوری اسلامی ایران در تمامی نشست‌های پس از برجام در کنفرانس‌های داخلی و خارجی بر اجرای صحیح همه بخش‌های این معاهده بین‌المللی است، اما نکته مهم این است که جایگاه ما در برنامه‌های هسته‌ای به لحاظ اصول فنی خوب و ممتاز است و حتی اگر قرار باشد که به گذشته پیش از برجام برگردیم، شرایط ما مناسب و خوب‌تر از قبل است.

معاون سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: بدعهدی امریکایی‌ها در اجرای برجام به وضوح مشخص است و اگر آنها طبق بندهای این معاهده عمل می‌کردند، شرایط عوض می‌شد.

کمال‌وندی عنوان کرد: این شرایط در زمینه غنی‌سازی و سرعت و تعداد سانتریفیوژها خود را به خوبی نشان داده و تحقیقات ما نیز از نشانه‌های رشد و پیشرفت در این بخش خبر می‌دهد.

معاون سازمان انرژی اتمی ایران در پایان از تحویل آب سنگین به طرف روسی خبر داد و یادآور شد: مشکلی در خصوص تهیه آب سنگین از کارخانه آب سنگین اراک نداریم، با  رساندن تولید به سقف 20 تن، آب سنگین را به روس‌ها تحویل و از آنها اورانیم دریافت می‌کنیم.

 

منبع: فارس
نظرات بینندگان