arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۵۹۴۸
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۲۰ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۶

انفجار مین در شوش خوزستان چهار عضو یک خانواده را مصدوم کرد

انفجار مین به جای مانده از دوران جنگ تحمیلی، موجب زخمی شدن چهار عضو یک خانواده در بخش فتح المبین شوش در شمال خوزستان شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بخشدار فتح المبین شوش با بیان اینکه این حادثه تلفات جانی نداشته اظهارکرد:اعضای این خانواده چهار نفره که ساکن کوی ابوذر شهر شوش هستند ظهر امروز به قصد تفریح عازم بخش فتح المبین در غرب رودخانه کرخه شدند که هنگام توقف خودرو پیکان وانت زیر یک درخت، چرخ های عقب خودرو روی مین رفت و منهدم شد.


سید جمیل موسوی با بیان اینکه پدرخانواده در این پیکان وانت دست فروشی می کرده افزود: این انفجار ساعت 13:43 دقیقه امروز و در بین روستاهای مالحه و زعن در20 کیلومتری شهرشوش رخ داد.


رییس فوریت های پزشکی اورژانس 115شوش نیز گفت: مصدومان این حادثه توسط اورژانس 115به بیمارستان نظام مافی شوش منتقل شدند.


علی مقدمیان افزود: حال عمومی اعضای این خانواده شامل پدر 31 ساله، مادر 28 ساله، دختر بچه چهارساله و پسر بچه 2 ساله رضایت بخش است.


دشمن متجاوز بعثی در جریان جنگ تحمیلی تا پشت رودخانه کرخه در چند کیلومتری شوش در شمال خوزستان پیشروی کرد و به منظور جلوگیری از عملیات رزمندگان اسلام، اقدام به ایجاد استحکامات و نیز مین کاری وسیع در منطقه کرد که با گذشت بیش از 28 سال از پایان جنگ تحمیلی و با وجود پاکسازی منطقه از مین، انفجار ادوات جنگی هر از چند گاهی موجب شهادت و مجروح شدن اهالی این منطقه می شود.


منطقه غرب کرخه شاهد عملیات غرورآفرین فتح المبین در سال 1360 و بیرون راندن متجاوزان بعثی از این منطقه بود.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان