arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۵۹۵۰
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۲۰ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۶

عراق هرگونه مذاکره برای خرید «اس 400» از روسیه را تکذیب کرد

سفیر عراق در مسکو گزارش‌های منتشر شده در خصوص مذاکرات بغداد و مسکو برای خرید سامانه موشکی «اس 400» را تکذیب کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

عراق هرگونه مذاکره برای خرید «اس 400» از روسیه را تکذیب کرد سفیر عراق در مسکو گزارش‌های منتشر شده در خصوص تلاش بغداد برای خرید سامانه موشکی از روسیه را تکذیب کرد.

«حیدر منصور هادی» روز سه شنبه در نشستی خبری با رد این گونه گزارش‌ها گفت که هیچ هیأتی از روسیه برای مذاکره در خصوص سامانه موشکی «اس 400» در عراق حضور ندارد.

به گزارش خبرگزاری «بدر»، سفیر عراق افزود: «دولت عراق هرگاه تصمیمی در ارتباط با خرید [این سامانه] گرفت، آن را اعلام خواهد کرد و مذاکره بین دو طرف شروع خواهد شد».

روزنامه عکاظ عربستان روز سه‌شنبه به نقل از منابع عراق مدعی شد که بغداد به زودی توافق خرید اس 400 را به رغم هشدارهای آمریکا امضا خواهد کرد.

روزنامه الوطن عربستان ماه گذاشته به نقل از نماینده‌‌ای عراقی که خواست نامش فاش نشود، نوشت که عراق در اندیشه خرید سامانه پدفند موشکی اس 400 از سوریه است 

در واکنش به این خبر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا شنبه این هفته (24 فوریه) با تهدید عراق گفت کشورش با چنین کشورهایی بر اساس قانون مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم (کاتسا) برخورد خواهد کرد. آمریکا با کشورهای زیادی از جمله عراق صحبت کرده است تا محتوای اصلی این قانون و تبعات احتمالی امضای قراردادهای دفاعی با روسیه را تشریح کند.

ایالات متحده آمریکا علاوه بر عراق به کشورهایی که قصد خرید سامانه اس 400 روسی را دارند، درباره پیامد‌های این اقدام هشدار داده است.

در واکنش به تهدید‌های آمریکا، «سعد الحدیثی» سخنگوی دفتر نخست‌وزیری عراق این هفته بر حق کشورش مبنی بر واردات اسلحه از هر کشوری در جهان تأکید کرد 

اشغال بخش‌هایی از خاک عراق از سوی گروه تروریستی داعش و تداوم جنگ علیه این گروه عراق را بر آن داشت که به فکر خرید سلاح‌های راهبردی و سنگین از دیگر کشورها بیافتد.

عراق به تازگی 36 تانک از مجموع 73 تانک «تی 90» را در قالب یک قرار داد خرید سلاح از روسیه دریافت کرده است.

ارتش عراق در ماه‌های گذشته جنگنده‌ها و بالگردهایی از جمهوری چک نیز خریداری کرده است

منبع: فارس
نظرات بینندگان