arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۵۹۵۶
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۲۲ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۶

وزیر علوم: ساماندهی دانشگاه‌ها ضروری است

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: از سال 94، شورای عالی انقلاب فرهنگی ساماندهی دانشگاه ها را در دستور کار قرار داده که با توجه به انتقاداتی که بر تعداد دانش آموختگان وجود دارد و جمعیت داوطلبان ورود به دانشگاه ها کم شده، و نیز علاقه خانواده ها به تحصیل فرزندانشان در دانشگاه های بزرگ ساماندهی دانشگاه ها ضروری است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر علوم: ساماندهی دانشگاه‌ها ضروری استوزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت:باید امید به آینده شغلی را در جوانان افزایش دهیم تا موجبات توسعه اجتماعی و اقتصادی کشور فراهم شود.

منصور غلامی  در نشست شورای دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول افزود:طرح مهارت افزایی یکی از طرح های وزارت علوم است که در آن مهارت های کاربردی مرتبط با رشته های تحصیلی به دانش آموختگان ارایه می شود تا پس تمام شدن تحصیلات،توانایی ایجاد شغل مرتبط با رشته خود را داشته باشند.

وی گفت:دانشجویان امانت هایی هستند که باید علاوه بر تربیت و پرورش تحصیلی، مهارت های لازم را نیز داشته باشند.

وی اضافه کرد: از سال 94، شورای عالی انقلاب فرهنگی ساماندهی دانشگاه ها را در دستور کار قرار داده که با توجه به انتقاداتی که بر تعداد دانش آموختگان وجود دارد و جمعیت داوطلبان ورود به دانشگاه ها کم شده، و نیز علاقه خانواده ها به تحصیل فرزندانشان در دانشگاه های بزرگ ساماندهی دانشگاه ها ضروری است.

وزیر علوم ،تحقیقات و فناوری گفت:باید ماموریت گرا کردن و تخصصی کردن رشته ها و پرداختن به رشته های صنعتی جدید و بین رشته ای مورد توجه قرار گیرد که با توجه به ظرفیت هایی که در بخش های مختلف شهرستان دزفول وجود دارد چنین چیزی عملی است.

امام جمعه دزفول نیز در این نشست گفت:دزفول شهر نعمت های خدادادی و نیروی انسانی است و فرزندان دزفول در عرصه های علم و دانش ملی به خدمت مشغولند.

حجت الاسلام سیدمحمدعلی قاضی دزفولی با بیان اینکه با توجه به ظرفیت دزفول هر گونه سرمایه گذاری در این شهرستان جواب خواهد داد افزود: شهرستان دزفول در دوران جنگ تحمیلی مقاومت های زیادی از خود نشان داد و توانست چهارم خرداد را در تقویم به نام خود ثبت کند.

رییس دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول نیز گفت:با اقدامات و پیگیری انجام شده که از سال 92 تاکنون انجام شده می توان گفت وضعیت دانشگاه جندی شاپور دزفول از بحران خارج شده البته کمبودهایی نیز وجود دارد.

محمدرضا عصاری با بیان اینکه بودجه جاری دانشگاه از 65 میلیارد ریال چهار سال پیش به 220 میلیارد ریال رسیده افزود: فضای کنونی آموزشی،کمک آموزشی و محوطه این دانشگاه 44 هزار متر مربع است و ساختمان اداری مرکزی دانشگاه حدود سه هزار متر مربع وسعت دارد که با اعتبارات بنیاد مستضعفان ساخته شده،و با توسعه فضاهای خوابگاهی هیچ دانشجویی از این دانشگاه خارج از دانشگاه نیست.

وی افتتاح سالن آمفی تئاتر،آزمایشگاه مرکزی ،کاشت 16 هزار اصله نهال در فضای سبز دانشگاه و آغاز عملیات ساخت مسجد دانشگاه را از اقدامات سال های اخیر این دانشگاه عنوان کرد و گفت:2 هزار و 700 دانشجو در این واحد دانشگاهی تحصیل می کنند که 60 درصد آنها بومی هستند ضمن اینکه 45 درصد این دانشجویان دختر و 55 درصد پسر هستند و 14 درصد آنها در رشته های تحصیلات تکمیلی مشغول تحصیل هستند.

رییس دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول افزود:با رایزنی با صنایع منطقه،کلیه کارهای پژوهشی

و تحقیقاتی سد دز، کرخه و شبکه های آبیاری به دانشگاه جندی شاپور دزفول سپرده می شود.

وزیر علوم صبح روز دوشنبه برای انجام یک سفر 2 روزه وارد خوزستان شد. بازدید و افتتاح از طرح های دانشگاهی و عمرانی در خرمشهر، اهواز ، دزفول و شوشتر از جمله برنامه های این سفر بود.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان