arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۵۹۵۹
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۲۲ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۶

کی روش: ایران رونالدوهای زیادی دارد/ برای یک رویای مشخص به روسیه می‌رویم

سرمربی تیم ملی کشورمان در گفتگو با سایت فیفا درباره آخرین شرایط تیم ملی ایران پیش از حضور در جام جهانی صحبت کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

کی روش: ایران رونالدوهای زیادی دارد/ برای یک رویای مشخص به روسیه می‌رویمکارلوس کی روش سرمربی تیم ملی فوتبال ایران هم اکنون در سوچی روسیه به سر می برد و در کارگروه ترتیب داده شده توسط فیفا در حضور مربیان تیم های حاضر در جام جهانی شرکت کرده است.


کی روش در گفت و گو با سایت فیفا اظهار داشت: این برای ما ضروری است تا از جزئیات و جنبه های تاکتیکی جام جهانی مطلع باشیم.


*شما در دومین جام جهانی متوالی به دنبال چه دستاوردی هستید؟ این حضور مداوم برای شما فشار زیادی به همراه دارد...


نسبت به گذشته شرایط بهتر و متفاوتی داریم. تجربه حضور در برزیل و همچنین انتقال چند بازیکن ما به اروپا شرایط را عوض کرده است. بازی کردن در لیگ های آسیایی اصلا شبیه بازی های بین المللی ملی نیست. ما از گذشته بهتر شده ایم. تیم اول آسیا هستیم. در دور مقدماتی نباختیم و فقط دو گل خوردیم.به خاطر همین است که با یک رویای مشخص در ذهن به روسیه می آییم.


*آن رویا چیست؟


ما می خواهیم به مرحله دوم صعود کنیم گرچه می دانیم که ماموریت بسیار دشواری است. همه میدانند که مشخصا در سخترین گروه هستیم و دو تیم قدرتمند عنوان دار در گروه ما حضور دارند. اما وظیفه ماست که نسبت به بازی های قبل پیشرفت کنیم. نه تنها در جام جهانی بلکه در جام ملت ها و انتخابی جام جهانی بعدی. ما می خواهیم به مرحله حذفی برسیم اما باید در مسیر درستی قدم برداریم.


کی-روش


*حس غریبی در جدال با پرتغال نخواهید داشت؟


به عنوان مربی پرتغالی فکر میکنم قرار گرفتن مقابل پرتغال یک شانس برای من و بازیکنانم است. این خیلی جذاب است که مقابل انها و مراکش و اسپانیا بازی می کنیم. گروه بسیار جذابی داریم.


*چه حسی از تقابل با رونالدو دارید در حالی که او روبروی شماست؟


بازی کردن جلوی بازیکنان بزرگ همواره خاص بوده است. مخصوصا اگر بهترین بازیکن جهان باشد. اما وقتی بازی شروع شد شاهد تقابل دو تیم هستیم. فوتبال تصمیم می گیرد که درآن روز کدام تیم به برتری می رسد.


*چه خاطراتی از رونالدو دارید؟


همانطور که شما میدانید ما پروژه های زیادی با هم داشتیم. در من یو و پرتغال باهم بودیم. اینها برای چندین سال قبل است. جام جهانی آفریقا هم که چند سال پیش بود. زمان گذشته و حالا رونالدوهای دیگری را همراه خود دارم. جهانبخش، گوچی و کریمی نمونه های انها هستند. انها حالا رونالدوهای من هستند و باید برای موفقیت تلاش کنیم.


*شما در جام جهانی ۲۰۱۴ با  یک ستاره بزرگ‌ یعنی مسی بازی کردید..


بارها گفته ام که مسی از یک جهان دیگر است و یک ابر بازیکن به حساب می آید. اگر او انسان عادی بود آن حرکت جادویی را مقابل ما انجام نمی داد. من از باخت خوشم نمی اید اما از آن شکست احساس منفی ندارم.


سوال آخر. حضور سه بازیکن شما در روسیه چقدر برای شما در جام جهانی ارزشمند است؟


این خیلی مهم است و جای سوال ندارد. این بخشی از پروژه پیشرفت بازیکنان ایرانی است. سال ۲۰۱۱ فقط یک بازیکن در اسپانیا داشتیم‌اما حالا ۶۰ درصد بازیکنان فیکس ما در اروپا هستند. این خیلی مهم است ک این سه بازیکن در روسیه هستند. میبینید که فوتبال ایران از ۸ سال پیش خیلی پیشرفت کرده است.

 

منبع: ایلنا
نظرات بینندگان