arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۶۰۸۸
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۶ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۶

تمامی آمارها در آستانه شهرآورد 86

بار دیگر در آستانه شهرآورد سرخابی‌های تهران قرار گرفتیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تمامی آمارها در آستانه شهرآورد هشتاد و ششم

  بار دیگر در آستانه شهرآورد سرخابی‌های تهران قرار گرفتیم.

به گزارش «انتخاب»، دیداری که مطمئناً این بار بسیار زیباتر از همیشه خواهد بود و دلایل زیادی هم در رابطه با این ادعا وجود دارد؛ از نحوه بازی‌ای که هر دو تیم ارائه می‌کنند گرفته تا شرایط هر دو تیم در جدول و خواسته‌ای که از این بازی با توجه به جایگاه‌شان وجود دارد و مسلماً گردش توپ و علاقه‌ای که هر دو تیم به حفظ توپ و مالکیت آن هم دارند، سبب می‌شود به این بازی امیدوارتر از همیشه نگاه کنیم اما فارغ از این مسائل فنی، آمارها هم نشان می‌دهد این انتظار کاملاً به‌جا خواهد بود. در این بررسی آمار دو تیم از دور برگشت محاسبه شده است.


1- گلزنی و سمبه پرزور آبی‌ها
در آیتم اول به بررسی گلزنی این دو تیم در دور برگشت می‌پردازیم و نکته جالب این است که استقلالی‌ها در 9 بازی نیم‌فصل دوم خود 20 گل به ثمر رسانده‌اند تا با میانگین بیش از 2/2 گل در هر بازی به استقبال شهرآورد بروند. در سوی مقابل پرسپولیسی‌ها در این زمان 14 گل به ثمر رسانده‌اند تا میانگین گل زده آنها 5/1 گل در هر بازی بشود. با این اوصاف در گلزنی، استقلال تیم خطرناک‌تری است و سمبه پرزوری دارد.


2- حفظ دروازه و توان برابر هر دو تیم
و اما در بحث گل خورده و بسته نگه داشتن دروازه هر دو تیم آمار تقریباً برابری دارند و پرسپولیسی‌ها طی 9 بازی دور برگشت‌شان تنها 3 گل خورده دارند و استقلالی‌ها 4 گل دریافت کرده‌اند تا هر دوی آنها نشان دهند تا چه اندازه در خوردن گل خست به خرج می‌دهند و در این زمینه سختگیر هستند و حالا باید دید بازی هجومی این دو تیم برابر عملکرد فوق‌العاده دفاعی آنها چه حاصلی خواهد داشت.


3- بازی‌های همراه با گل زده
این دو تیم به طرز قابل توجهی در هر مسابقه خود در دور برگشت امکان گلزنی داشته‌اند و طبق آمار پرسپولیسی‌ها در 8 بازی از 9 بازی که انجام داده‌اند، موفق به گلزنی شده‌اند و تنها در یک مسابقه در این زمینه ناکام بوده‌اند و در سوی مقابل استقلالی‌ها در 7 مسابقه از 9 دیدار دور برگشت گل زده‌اند و در 2 دیدار ناکام بوده‌اند تا همین آمار آنها نشان دهد که این بازی خاص هم بوی گل می‌دهد.


4- کلین‌شیت‌های برابر
سرخابی‌ها در این 9 دیدارشان موفق شده‌اند به طور برابر در 6 دیدار خود کلین‌شیت کنند و این یعنی از هر 3 مسابقه آنها در 2 دیدارشان موفق به بسته نگه داشتن دروازه خود شده‌اند که آمار فوق‌العاده‌ای محسوب می‌شود.


5- بردهای پیاپی و شاهکار سرخ‌ها
در این آیتم وضعیت پرسپولیس بهتر از حریف دیرینه‌اش است و شاگردان برانکو 4 بازی متوالی خود را حد فاصل هفته بیست و یکم تا بیست و چهارم با پیروزی پشت سر گذاشته‌اند و به همین دلیل در بهترین فرم امتیازگیری خود قرار دارند و اما در سوی مقابل استقلال 2 بازی پیاپی را با برد پشت سر گذاشته که در هفته‌های بیست و سوم و بیست و چهارم بوده است. بنابراین وضعیت پرسپولیس در این روزها در عالی‌ترین شرایط قرار دارد.


6- باخت‌ها و شکست‌ناپذیری پرسپولیس
در این بخش شکست‌ها را مرور می‌کنیم و بعد از این بررسی متوجه خواهید شد که پرسپولیس هنوز در دور برگشت با واژه شکست آشنا نشده است ولی در سوی مقابل آبی‌ها تنها یک بار طعم باخت را در هفته بیست و دوم و بازی مقابل ذوب‌آهن آن هم با یک گل دیرهنگام چشیدند تا در مجموع نسبت به رقیب‌شان در این موضوع یک گام عقب باشند.

7- امتیازگیری و 3 امتیاز بیشتر سرخ‌ها
و بالاخره می‌رسیم به آخرین آیتم که مهمترین آنها هم هست و طبق آمار پرسپولیس در دور برگشت از 9 بازی خود 21 امتیاز گرفته تا از هر بازی خود بیش از 3/2 امتیاز گرفته باشد و در سوی مقابل استقلال هم در این مقطع زمانی 18 امتیاز گرفته و میانگین امتیازش از هر بازی 2 می‌شود و بدین ترتیب وضعیت پرسپولیس در این زمینه از رقیب دیرینه‌اش بهتر است.


نکته‌ها

* پرسپولیس در سه بازی آخر خود موفق به کلین‌شیت شده که وضعیت آنها را در این زمینه خوب جلوه می‌دهد.

* برخلاف سرخ‌ها، استقلالی‌ها در آخرین بازی خود گل خوردند تا بدون موفقیت در کلین‌شیت پا به این بازی بگذارند.

* شاگردان برانکو در 6 بازی متوالی و آخر خود موفق به گلزنی شده‌اند تا یک آمار فوق‌العاده را ثبت کنند.

* در سوی دیگر شاگردان شفر در 4 بازی آخر خود گل زده‌اند و قبل از آن یک بار در گلزنی ناکام بوده‌اند تا رکورد 4 بازی متوالی گلزنی به نام خود ثبت کنند.

* تفاضل گل استقلال 4+ را نشان می‌دهد و شرایط آنها نسبت به رقیب‌شان در این زمینه بهتر است.

* در سوی مقابل تفاضل گل پرسپولیس در دور برگشت 11+ است.

منبع : خبر ورزشی

نظرات بینندگان