arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۶۱۷۷
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۰ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۶

یک نماینده: انتقال آب از خلیج فارس سبب نابودی محیط زیست می‌شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس گفت: چرا در بدنه دولت در سطح وزیر و معاون وزیر حتی یک هرمزگانی دیده نشده است و چرا از همفکران و همراهان دولت در هرمزگان استفاده نمی‌شود؟

به گزارش ایسنا، احمد مرادی صبح امروز در جلسه شورای اداری استان هرمزگان که با حضور رئیس جمهور برگزار شد، افزود: از طرف مردم خونگرم و مجمع نمایندگان استان در مجلس ضمن خیر مقدم به حضور رئیس جمهور و وزرا، آرزوی موفقیت برای دولت تدبیر و امید دارم.

وی با بیان اینکه انتصاب همتی به عنوان استاندار امری درست و مناسب بود، تصریح کرد: مصوبه غیرکارشناسی دولت گذشته مبنی بر انتزاع پنج شهرستان از شهرستان گاوبندی، تقاضا مجمع نمایندگان لغو کامل این مصوبه است و مردم استان زیر بار چنین تصمیمی نمی‌روند.

مرادی با اشاره به اینکه شهرستان میناب از فروچاله‌ها رنج می‌برد و به یک بحران و تهدید جدی مطرح است، خاطرنشان کرد: باید دولت نگرانیهای مردم را برطرف کند.

رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس اضافه کرد: چرا در بدنه دولت در سطح وزیر و معاون وزیر حتی یک هرمزگانی دیده نشده است و چرا از همفکران و همراهان دولت در هرمزگان استفاده نمی شود.

وی ادامه داد: بارها بارها برای جذب نیروهای بومی در بنگاههای اقتصادی و پالایشگاه برای کارشناس و عضو هیئت مدیره تأکید شده و حتی الزام قانونی هم است اما عزم و اراده‌ای در این خصوص دیده نمی‌شود و صبر مجمع نمایندگان به اتمام رسیده است.

مرادی با بیان اینکه چرا دولت، سهم استان هرمزگان از مازاد درآمد را پرداخت نمی‌کند، تصریح کرد: حداقل انتظار این است که بابت این اتفاق مهم سهم مردم داده و حوزه بهداشت و درمان و آموزش و پرورش به خوبی دیده شود.

وی با اشاره به اینکه در خصوص نحوه واگذاری مجتمع آلومینیوم المهدی به بخش خصوصی شخصأ ورود کرده و رانت‌ها را ببینید، تصریح کرد: چرا و به چه علت برخی شرکت‌های فعال اقتصادی و نفتی در هرمزگان، مالیات را در استان‌های دیگر پرداخت می‌کنند، این برخلاف قانون است.

مرادی افزود: مردم شهرستان قشم از وضعیت منطقه آزادق شم گله مندند و سوال دارند چرا باید برای ورود به خانه خود عوارض پرداخت کنند؟

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه بیش از 30 هزار ملوان در استان هرمزگان چشم انتظار هستند تا تسهیلات ته لنجی دریافت کنند و پیشنهاد می‌کنیم معافیت گمرکی 30 میلیون تومان در هر سفر دریای لحاظ شود، اظهار کرد: در صنعت کشتی سازی 10 هزار فرصت شغلی وجود دارد اما برخی ارگان‌های دریایی سفارشات ساخت و تعمیر کشتی را در خارج از کشور دنبال میکنند و برای جلوگیری از نابودی این صنایع دستور قاطع صادر کنید.

وی با بیان اینکه شرایط آب و هوایی استان ایجاب می‌کند مردم استان از تردد خودروهای پلاک منطقه آزاد همچون سایر برخی مناطق آزاد بهره مند شود، اضافه کرد: یک شرکت بومی برنده مناقصه پایانه شماره 3 کانتیری بندرشهید رجایی بود که با دلایل واهی کنار گذاشته شد و درخواست می‌کنم این موضوع بررسی شود.

مرادی با اشاره به اینکه آیا انتقال آب از خلیج فارس با صرف چند صد میلیارد تومان به دو صنایع کوچک در استانی دیگر صرف بیت المال است یا قدرت چانه زنی که سبب نابودی صنایع موجود و محیط زیست را شامل می‌شود، خاطرنشان کرد: چنین پروژه‌های بی ثمر در کشور در سالیان اخیر کم نیستند که به دلیل عدم اجرای طرح آمایش سرزمینی ایجاد و ضربات بزرگی زده‌اند.

نظرات بینندگان