arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۶۱۹۰
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۱۱ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۶

روابط اپل با چینی‌ها گرم‌تر می‌شود / مدیر عامل شرکت اپل مدیر انجمن توسعه چین شد

مدیر عامل شرکت اپل تیم کوک، روز گذشته در جریان یک سمینار توسعه در چین اعلام کرد به مدیریت انجمن توسعه چین منصوب شده است .
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مدیر عامل شرکت اپل مدیر انجمن توسعه چین شد

مدیر عامل شرکت اپل تیم کوک، روز گذشته در جریان یک سمینار توسعه در چین اعلام کرد به مدیریت انجمن توسعه چین منصوب شده است .

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از ونتور بیت، تیم کوک در شرایطی روابط خود را با چین صمیمی تر کرده که طی ماه های اخیر چندین سناتور امریکایی در خصوص روابط صمیمانه چین و ایالات متحده در بخش تجاری هشدارهایی داده اند .

از سوی دیگر طی هفته پیش نیز شرکت اپل در اقدامی عجیب برای پوشش دادن سرویس های ابری خود در چین از یک کانال میانبر استفاده کرد که سرور ها را از چین کنترل می کند .

مدیر عامل شرکت اپل مدیر انجمن توسعه چین شد

موضوعی که به اعتقاد بسیاری از افراد ، می تواند نوعی ابزار جاسوسی برای چین باشد . حتی سناتورهای ایالات متحده نیز اپل را به همکاری با چینی ها برای سرقت اطلاعات متهم کرده اند .

اما ماجرای انجمن جهانی توسعه چین چیست ؟ قرار است دولت در جریان نوعی "نمایشگاه تجاری جهانی" شرکت های  "چینی" را مورد حمایت قرار دهد و کسب و کارهای مهم توسط خارجی های زبده مورد هدایت قرار گیرند . این موضوع 2 حسن اصلی دارد :

همکاری شرکت های غربی با شرکت های چینی و البته، افزایش توان رقابتی شرکت های مطرح چینی در عرصه بین الملل .

اما این روزها رسانه ها به شدت روی فعالیت های تیم کوک تمرکز کرده اند و می پرسند چرا باید تیم کوک تا این حد با چینی ها صمیمی شود . جالب است که تیم کوک  در مجمع بین المللی فناوری سال گذشته ، به طرز شگفت آوری پیشنهاد کرد که چین باید راه خود را به سمت بازارهای جهانی باز کند .

وی طی 2  سال گذشته به طور منظم از این کشور بازدید کرده است . کوک معتقد است صمیمی شدن با دولت چینی سودمندتر از مبارزه با آن است. کوک پس از حذف برنامه های VPN از فروشگاه App چین، گفت: "امید من در طول زمان این است که برخی از چیزها، دوباره وارد سیستم چینی ها شوند. من به این موضوع به شدت خوشبینم .

علیرغم چشم انداز آفتابی  که کوک برای چین تصور می کند ، قانونگذاران ایالات متحده از اپل برای روابط صمیمانه با چین شکایت دارند . طی اکتبر گذشته، سناتورها ؛ پاتریک لی هی و تد کروز  طی یک نامه مشترک به اپل از سانسورهای مختلف محتو در برنامه های چینی اپل شکایت کردند . افزون بر این نگرانی هایی درخصوص دسترسی دو طرفه برای چینی ها و دخالت آن ها به اطلاعات مهم آمریکایی ها وجود دارد .

نظرات بینندگان