arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۶۲۷۹
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۷ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۶

"مشاور آلمانی طالبان" بازداشت شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نیروهای افغان در ولایت هلمند فردی را که مظنون به عضویت در طالبان افغانستان است بازداشت کرده‌اند. گفته شده این فرد که احتمالا شهروند آلمان است، به عنوان مشاور نظامی طالبان در افغانستان فعالیت داشته است.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری دویچه وله، نیروهای امنیتی افغان یک شهروند احتمالا آلمانی در افغانستان را که متهم است مشاور نظامی طالبان در این کشور بوده، دستگیر کرده‌اند. مقام‌های افغان اعلام کرده‌اند که این مرد شامگاه دوشنبه گذشته در منطقه گرشک ولایت هلمند بازداشت شده است.

به گفته رئیس پلیس گرشک، فرد بازداشت‌شده مشاور نظامی ملا نصیر، فرمانده واحد ویژه طالبان موسوم به "یگان سرخ"، در هلمند بوده است.

سخنگوی فرمانداری ایالت هلمند گفته است که «مردی با ریش بلند و عمامه سیاه که خود را شهروند آلمان معرفی می‌کند و به زبان هلندی حرف می‌زند»، به همراه سه عضو احتمالی دیگر طالبان در گرشک هلمند بازداشت شده است.

گفته می‌شود که این فرد در جریان عملیات تجسسی نیروهای ویژه امنیتی افغان دستگیر شده است. عکس‌های او که توسط ارتش افغانستان گرفته شده‌اند، مردی حدودا ۴۰ ساله را با ریش قهوه‌ای مایل به سرخ با رگه‌هایی سفید نشان می‌دهند. او پیراهنی بلند، شلواری گشاد و کاپشن نظامی کرم‌رنگی بر تن دارد.

واحد نظامی موسوم به "یگان سرخ" نیروی ویژه گروه طالبان است که عملیات مرگبار بسیاری را علیه ارتش و پلیس افغانستان انجام داده است.

بخش‌های وسیعی از ولایت هلمند که بخش بزرگی از تریاک افغانستان در آنجا تولید می‌شود، تحت کنترل طالبان است. آنها در سال‌های گذشته کنترل تولید و خرید و فروش مواد مخدر را در دست گرفته و منابع مالی خود را از این راه تأمین می‌کنند.

نظرات بینندگان