arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۶۲۹۸
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۷ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۶
در دیدار ظریف با همتای کروات مطرح شد؛

حمایت کرواسی و اروپا از اجرای برجام/تاکید بر تقویت روابط دوجانبه

در دیدار وزیر امورخارجه کشورمان با «ماریا پیچوونویچ» وزیر امور خارجه کرواسی، دو طرف بر تقویت هر چه بیشتر روابط دو جانبه در تمامی زمینه ها و سطوح تاکید کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

حمایت کرواسی و اروپا از اجرای برجام/تاکید بر تقویت روابط دوجانبه

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان و «ماریا پیچوونویچ» وزیر امور خارجه کرواسی در دور دوم گفتگوهای خود، ضمن مرور وضعیت روابط دو کشور در تمامی زمینه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و توافقات انجام شده در سفرهای مقامات دو کشور، بر تقویت هر چه بیشتر روابط دو جانبه در تمامی زمینه ها و سطوح تاکید کردند.

 

وزیر امور خارجه کرواسی در این دیدار گفت: ایران و کرواسی روابط سنتی و مستحکمی از گذشته دارند. دیدار شما از کرواسی موجب تقویت روابط سیاسی و اقتصادی دو کشور خواهد شد.

 

وی افزود: در سفر رئیس جمهور کرواسی به ایران توافقات خوبی به امضاء رسید و حضور شما با یک هیات اقتصادی مهم یکی از نشانه های اجرایی شدن آن توافقات است.

 

وی با اعلام حمایت کامل کرواسی و اروپا از اجرای برجام و حفظ آن، برجام را یکی از مهمترین و قوی ترین توافقات در نوع خود دانست که باعث ثبات بیشتر شد و زمینه همکاری های هر چه بیشتر ایران و جهان را فراهم کرد.

 

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز با تاکید بر عزم ایران بر گسترش بدون محدویت روابط دو کشور در همه زمینه ها و مرور زمینه های همکاری بر اجرایی شدن توافقات این سفر تاکید کرد.

 

گفتگو و تبادل نظر در خصوص مهمترین مسائل منطقه ای و بین المللی از جمله برجام، مبارزه با خشونت، تروریسم و افراطی گری در تمام مناطق جهان، بحران در سوریه و یمن، شرایط جاری در افغانستان و بالکان از دیگر محورهای گفتگوی دو مقام بود.

نظرات بینندگان