arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۶۳۳۶
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۲۲ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۶

سفیر آمریکا در مکزیک استعفا داد

«روبرتا جاکوبسون» سفیر آمریکا در مکزیک، امروز از سمت خود استعفاء داد و تا ماه می، سفارت آمریکا در مکزیک را ترک خواهد کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سفیر آمریکا در مکزیک استعفا داد«روبرتا جاکوبسون» سفیر آمریکا در مکزیک، امروز از سمت خود استعفاء داد و تا ماه می، سفارت آمریکا در مکزیک را ترک خواهد کرد.

«هیل» پایگاه خبری کنگره آمریکا ضمن انتشار این خبر به نقل از یک منبع عالی‌رتبه در وزارت خارجه آمریکا، گفته که استعفای خانم جاکوبسون، گامی دیگر در مسیر استعفای دیپلمات‌های ارشد آمریکایی پس از روی کار آمدن دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور جدید این کشور است.

استفعای این دیپلمات ارشد آمریکایی در زمانی رخ می‌دهد که روابط آمریکا و مکزیک به دلیل اصرار ترامپ بر ساخت دیوار مرزی بین دو کشور، بسیار مخدوش است؛ ترامپ البته می‌گوید که هزینه ساخت این دیوار را هم باید خود مکزیکی‌ها بدهند.

مزر آمریکا و مکزیک در حال حاضر هم دیواربندی شده است؛ دیواری به طول بیش از 3 هزار کیلومتر. ترامپ خواستار افزایش طول دیوار،ساخت دیواره‌های بلندتر و محکم‌تر و البته پرداخت هزینه از جیب مالیات‌دهندگان مکزیکی است.

سفیر آمریکا در مکزیک، تصمیم خود برای استفعا را امروز طی یادداشتی که خطاب به کارکنان سفارت نوشته شده بود، اعلام کرد. در این یادداشت آمده: «امروز تصمیم سختی گرفتم؛ الان زمان مناسب برای حرکت به سمت چالش‌ها و ماجراجویی‌های جدید است.»

جاکوبسون با همان زبان دیپلماتیک، اشاره‌ای ضمنی به تأثیر تصمیمات ترامپ بر روابط کشورش و مکزیک کرده و نوشته: «این سخت‌ترین تصمیم من بود زیرا اعتقادی راسخ به اهمیت روابط ایالات‌متحده و مکزیک دارم و می‌دانم که این روزها، روزهای حیاتی برای این رابطه است.»

«استیو گلداستین» معاون دیپلماسی عمومی وزیر خارجه آمریکا گفته که روبرتا جاکوبسون با موافقت خودش، به منظور تسهیل تغییر تیم دیپلماتیک حاضر در مکزیک، تا ماه می در پست خود به کار ادامه خواهد داد.

نیویورک‌تایمز نوشته که ترامپ حتی برای سفیر جاکوبسون جانشین هم انتخاب کرده ولی نام این گزینه هنوز به رسانه‌ها درز نکرده است

منبع: فارس
نظرات بینندگان