arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۶۳۵۰
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۰۸ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۶

انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا با توافق دولت و برخی مخالفان یک ماه به تعویق افتاد

انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا در پی توافق دولت مادورو و برخی احزاب مخالف یک ماه به تعویق افتاد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا در پی توافق دولت مادورو و برخی احزاب مخالف یک ماه به تعویق افتاد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، ستاد انتخابات ونزوئلا اعلام کرد، انتخابات ریاست جمهوری این کشور که قرار بود 22 ماه آوریل (2 اردیبهشت 97) برگزار شود تا نیمه دوم ماه مه به تعویق افتاد.
این تصمیم در پی توافق دولت نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا با برخی احزاب مخالف اتخاذ شده و زمان دقیق انتخابات بعدا اعلام خواهد شد.
این در حالی است که دو رقیب قدرتمند مادورو، «لئوپولدو لوپز» و «هانریک کاپریل» از نامزدی در این انتخابات منع شده اند و ائتلاف اصلی مخالفان دولت این انتخابات را تحریم کرده است.
با این حال، «هانری فالکون» یکی از رهبران مخالفان با جدا شدن از صف ائتلاف، نامزدی خود را در انتخابات آتی اعلام کرده است.
همزمان تلاش‌هایی هم برای برگزاری زودهنگام انتخابات کنگره در جریان است که اکثریت کرسی‌های آن در اختیار احزاب مخالف دولت است.
«دیوزدادو کابلو» نایب رئیس حزب حاکم سوسیالیست ونزوئلا پیشنهاد کرده که انتخابات کنگره این کشور همزمان با انتخابات ریاست جمهوری برگزار شود.
درخواست کابلو در حالی است که هنوز دو سال تا اتمام دوره فعلی کنگره این کشور باقی مانده است.
ونزوئلا در ماه‌های گذشته با یک بحران عمیق اقتصادی دست به گریبان بوده و تورم افسار گسیخته موجب گرانی و کمبود شدید کالاهای اساسی در این کشور شده است.
تحریم این کشور از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا بر شدت بحران اقتصادی افزوده و واشنگتن همچنان در حال بررسی گسترش تحریم ها و اعمال تحریم های جدیدتر علیه ونزوئلا است.

نظرات بینندگان