arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۶۳۶۷
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۰ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۶

سازمان ملل: طرح روسیه در غوطه شرقی مثبت است اما کافی نیست

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مشاور فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه طرح مسکو درباره آتش‌بس انسانی در غوطه شرقی را ستود.

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، یان ایگلاند، مشاور فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه در کنفرانس مطبوعاتی در ژنو گفت: طرح روسیه برای آتش‌بس انسانی یک طرفه و تلاشش برای خارج کردن غیرنظامیان از طریق گذرگاه انسانی امن مسئله مثبتی است.

وی گفت: با این حال این تدابیر کافی نیست چراکه مدت مشخص شده برای آتش‌بس یعنی پنج ساعت در روز برای ارائه کمک انسانی به ساکنان غوطه شرقی کافی نیست.

ایگلاند تأکید کرد: امدادرسانان نیاز دارند که به مجوزی از سوی مقامات سوریه برای ارائه کمک در غوطه شرقی دست یابند. ما به مذاکره با روسیه و طرف‌های دیگر نیاز داریم تا ببینیم که چه کاری می‌توانیم بکنیم.

وی درباره رقه گفت: ما آماده رفتن به رقه هستیم. اما نیاز به مجوزی از سوی مقامات سوریه و ارزیابی اوضاع امنیتی در آنجا هستیم. من معتقدم که دولت سوریه یا کمک روسیه این مجوزها را به ما خواهد داد.

در همین راستا، استفان دی‌میستورا، فرستاده سازمان ملل به سوریه گفت: مهم‌ترین مسئله برای سازمان ملل در زمان کنونی توقف درگیری‌ها در غوطه شرقی است. امروز اولویت توقف رنج و مشکلات مردم در غوطه شرقی است.

دی‌میستورا از طرف‌های درگیر در سوریه خواست تا قطعنامه 2401 شورای امنیت درباره آتش‌بس را اجرا کنند.

وی گفت: درباره تصمیم تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه اقدامات سختی باید اتخاذ شود و این اقدامات همچنان ادامه دارد. ظرف چند روز پیشنهادی برای حل این مشکل ارائه خواهد شد.

نظرات بینندگان