arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۶۴۴۳
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۶ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۶

سخنگوی کرملین: روسیه قصد حمله به هیچ کشوری را ندارد

سخنگوی کاخ کرملین اعلام کرد که روسیه بار دیگر تاکید می کند که به هیچ کشوری حمله نخواهد کرد و تسلیحاتی هم که دیروز توسط رئیس جمهوری اعلام شد، تهدیدی برای آن دسته از کشورها که قصد حمله به روسیه را ندارند، محسوب نمی شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سخنگوی کرملین: روسیه قصد حمله به هیچ کشوری را نداردشبکه ان. ته. و روسیه با انتشار این خبر به نقل از دیمیتری پسکوف اضافه کرد: سخنگوی کرملین در واکنش به ادعای رسانه های غربی مبنی بر اینکه در فیلم منتشر شده برای نشان دادن تجهیزات جدید هسته ای روسیه، ایالت فلوریدای آمریکا مورد هدف قرار گرفته است، این مطلب را بیان کرد.


پسکوف افزود: هیچ گونه نقشه ای در این انیمیشن دیده نمی شود(خطوط مرزی کشورها در انیمیشن وجود نداشت و نامی از سایر کشورها در کره زمینی که به تصویر کشیده شده بود، وجود نداشت) و اشاره ای هم به نام یک کشور نشد.


خبرگزاری تاس نیز به نقل از پسکوف نوشت که تسلیحات جدید روسیه در واقع تضمین کننده توازن قوا در جهان است.


به گزارش تاس، سخنگوی کرملین افزود: سخنرانی رئیس جمهوری روسیه در مجلس فدرال، ماهیتی نظامی نداشت بلکه تنها معرفی انواع جدیدی از تسلیحات روسیه بود که تضمین کننده توازن قوای هسته ای در جهان است.


وی افزود: این موضوع را نباید آغاز یک مسابقه تسلیحاتی محسوب کرد و این اقدام تنها واکنش روسیه به نقض توافق ضدموشک بالیستیکی توسط آمریکا و ایجاد سامانه های دفاعی در سراسر دنیا بود که در عمل باعث می شد در آینده توازن راهبردی نیروهای اتمی برهم بخورد و نیروهای راهبردی فدراسیون روسیه خنثی شوند.


پسکوف گفت: معرفی این تسلیحات توسط رئیس جمهوری روسیه علاوه بر ضمانت توازن قوا به نفع ثبات بین المللی نیز است.


به گزارش ایرنا، رئیس جمهوری روسیه دیروز پنجشنبه در حالی طبق قانون اساسی این کشور در جمع مقام های اجرایی، قضایی، نظامی و مذهبی گزارش یک ساله روسیه و سوگیری داخلی و خارجی این کشور را تشریح کرد که در واقع ضرب شستی نظامی به آمریکا به عنوان قوی ترین ارتش جهان بود.


ولادیمیر پوتین با بیان اینکه روسیه تسلیحات راهبردی بی نظیر در جهان دارد، گفت: موشک های قاره پیمای روسی از سد هر گونه سامانه پدافند موشکی عبور می کند و سامانه آمریکایی نیز در برابر آن ناتوان هستند.


وی که در جمع نمایندگان مجلس فدرال (مجلس دوما و شورای فدراسیون) سخن می گفت، خاطرنشان کرد: به آمریکا بارها اعلام کردیم که سامانه پدافند موشکی این کشور امنیت روسیه را تهدید می کند، اما واشنگتن به اقدامات یکجانبه روی آورد.


پوتین به تضعیف روسیه در اوایل تشکیل روسیه نوین پس از فروپاشی جماهیر پیشین شوروی اشاره کرد و افزود: شرکای غربی و آمریکایی فکر می کردند روسیه نمی تواند اقتصاد خود را بازسازی کرده و توانمندی تسلیحاتی راهبردی گذشته را بدست آورد به همین دلیل تمایلی به مذاکره با ما نداشتند.


رئیس جمهوری روسیه گفت: در سال 2010 قرارداد استارت 3 را با آمریکا امضا کردیم اما واشنگتن به توسعه تسلیحات راهبردی خود در سطح جهانی ادامه داد و ازجمله در رومانی و لهستان اجزای سامانه پدافند موشکی خود را مستقر و در کره جنوبی و ژاپن نیز در حال ایجاد سپر موشکی است.


پوتین سپس به تشریح توانمندی های روسیه در سالهای اخیر پرداخت که در حین سخنرانی او تصاویر انیمیشین از توانایی این تجهیزات از تلویزیون های بزرگ حاضر در سالن محل سخنرانی پخش می شد.


رئیس جمهوری روسیه ابتدا به ساخت موشک قاره پیمای جدید سرمت اشاره کرد و افزود: این موشک جایگزین موشک ویوود ساخت شوروی شده است و 11 هزار کیلومتر برد دارد.


وی افزود:موشک قاره پیمای جدید روسی از هر پدافند موشکی عبور می کند و برد آن نیز نامحدود است و می تواند با عبور از قطب شمال و جنوب هر نقطه ای از کره زمین را هدف قرار دهد.


رییس جمهوری روسیه سپس با بیان اینکه این همه چیزی نیست که امروز می خواهم بگویم، گفت: روسیه موشک بالدار جدید ساخته است که برد غیرمحدود دارد و با موفقیت آزمایش شده است.


«این موشک آوانگارد نام دارد و به ارتش روسیه تحویل شده است.»
پوتین خاطرنشان کرد: روسیه زیردریایی جدیدی ساخته که قاره پیما است و می تواند با صدای بسیار کم در هر نقطه ای از جهان ماموریت خود را انجام داده و موشک های هسته ای یا غیرهسته ای به سوی دشمن پرتاب کند.


رئیس جمهوری روسیه گفت: موشک بالدار جدیدی نیز برای استفاده در هواپیماها ساخته شده است که می تواند موانع را از دور بزند و کنجال نام گرفته است.


در هر بخش از توضیحات رئیس جمهوری روسیه، صحنه هایی از این تسلیحات پخش می شد و اطلاعات به صورت موشنگرافیک نمایش داده می شد و نمایندگان روس را به وجد می آورد.


پوتین همچنین گفت که تسلیحات جدید ارتش روسیه نسبت به سابق 3.7 برابر افزایش یافته و بر اساس برنامه تجهیز نیروهای مسلح روسیه، نیروی موشک های راهبردی این کشور 80 فروند موشک قاره پیما دریافت کرده است.

 

 ساعاتی بعد، اکثر رسانه های غربی به بازتاب سخنان رئیس جمهوری روسیه پرداختند و سی.ان.ان، گاردین، هافینگتن پست و بی بی سی انگلیسی مدعی شدند که پوتین در فیلم انیمیشن به رخ کشیدن تجهیزات هسته ای جدید روسیه، ایالت فلوریدای آمریکا را هدف گرفته اند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان