arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۶۴۶۱
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۸ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۶

ظریف: آماده گسترش روابط با بوسنی در همه زمینه‌ها هستیم

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با رئیس و چند تن از اعضای مجمع پارلمانی بوسنی و هرزگوین دیدار و گفت‌وگو کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

آماده گسترش روابط با بوسنی در همه زمینه‌ها هستیم

وگنین تادیچ رییس مجمع پارلمانی بوسنی در این دیدار ضمن خوشامدگویی به محمدجواد ظریف گفت: افتخار داشتم در سال ۲۰۱۶ به ایران سفر کنم و میهمان آقای لاریجانی باشم و خاطرات و دستاوردهای خوبی از آن سفر دارم و از نزدیک دوستی مردم ایران با ملت بوسنی را احساس کردم. 


محمدجواد ظریف هم با ابلاغ سلام گرم رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: سفر بسیار پر باری داشتیم و تجار و کارآفرینان دو کشور دیدارهای کاری بسیار خوبی با هم داشتند.


وی افزود: علاقمند تداوم ثبات و دوستی در بوسنی هستیم و خواستار همکاری با همه اقوام در بوسنی و هرزگوین هستیم. 


وزیر امور خارجه با اشاره به اینکه روابط دو ملت و روابط فرهنگی ما بسیار قدیمی و  مستحکم است، تصریح کرد: آماده گسترش روابط در همه زمینه‌ها هستیم و در این زمینه هیچ محدودیتی نداریم.


گسترش روابط پارلمانی، افزایش تبادلات مردمی به ویژه در حوزه گردشگری، گسترش روابط اقتصادی و تجاری، تسهیلات روادیدی از دیگر موضوعات مورد گفت‌وگو در این دیدار بود.


تبادل نظر در خصوص مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی و لزوم همکاری برای مبارزه همه‌جانبه با تروریسم و افراط‌گرایی از دیگر مباحث مطرح شد در این گفت‌وگو بود.


در این دیدار همچنین نمایندگان مجلسین نمایندگان و اقوام بوسنی به  صورت جداگانه ضمن خوشامدگویی به وزیر امور خارجه آمادگی و حمایت مجالس این کشور را از گسترش روابط با ایران در همه زمینه‌ها و سطوح اعلام کردند.

 

منبع: ایلنا
نظرات بینندگان