arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۶۴۸۷
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۲۲ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۶
روزنامه نگار کرد سوری:

آوارگی بیش از 30 درصد مردم عفرین در نتیجه حملات ارتش ترکیه

یک روزنامه نگار کرد سوری با اشاره به حمله ارتش ترکیه به شهر عفرین تاکید کرد بیش از 30 درصد مردم این شهر آواره شده اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

آوارگی بیش از 30 درصد مردم عفرین در نتیجه حملات ارتش ترکیه'کاوه محمد' یک روزنامه نگار کرد سوری در شهر عفرین در این خصوص گفت: اگرچه بخش اعظم مردم شهر عفرین مقاومت کرده و خانه و کاشانه خود را ترک نکرده اند ولی بخشی از مردم هم بناچار از ترس بمباران هوایی آواره شده اند


وی افزود: یکی از مشکلات جدی در شهر حمله جنگنده های ارتش ترکیه به منازل مردم و مراکز عمومی است که تاکنون باعث تخریب زیرساختهای شهری در این منطقه گشته است.


این روزنامه نگار کرد سوری در ارتباط با حمله به بیمارستانها نیز تاکید کرد که در این شهر تنها 4 بیمارستان وجود دارد که بخشی از بیمارستانها به دلیل حمله ارتش ترکیه به آنها آسیب دیده و شماری از پزشکان و پرستاران حاضر در این بیمارستانها مجروح شده اند.


به گفته این روزنامه نگار کرد سوری این حملات در حالی است که جامعه جهانی قطعنامه آتش بس یک ماهه صادر کرده و برغم خواسته مجامع جهانی اما ترکیه حملات را متوقف نکرده است.


کاوه محمد در ادامه اظهار کرد: در نتیجه حملات ارتش ترکیه به روستاها و شهر عفرین تاکنون بیش از 48 مدرسه کاملا ویران شده اند آنهم در شرایطی که دانش آموزان در میانه سال تحصیلی قرار دارند و این اقدام آسیب های جدی تحصیل دانش آموزان وارد کرده است.


ارتش ترکیه بیش از 40 روز است عملیاتی را تحت عنوان شاخه زیتون برای مقابله با آنچه مبارزه با نیروهای وابسته به پ.ک.ک می نامد در شهر عفرین در شمال شرقی سوریه آغاز کرده و برخلاف کنوانسیونهای بین المللی وارد خاک این کشور شده است.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان