arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۶۵۳۴
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۱ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۶

پس از هند و کره، ژاپن ارزهای دجیتال را محدودتر می‌کند / علت ترس از بیت کوین و همتایانش چیست؟

توکیو در نظر دارد برای کنترل نفوذ ارزهای دیجیتال ، قوانینی سختگیرانه را وضع کند . قوانینی که مانع از نفوذ و سیطره بیش از حد ارزها در اقتصاد ژاپن می شوند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

توکیو در نظر دارد برای کنترل نفوذ ارزهای دیجیتال ، قوانینی سختگیرانه را وضع کند . قوانینی که مانع از نفوذ و سیطره بیش از حد ارزها در اقتصاد ژاپن می شوند.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از دیلی اکسپرس ، مجلس قانونگذاران ژاپن در نظر دارد برای کنترل بازار ، قوانینی سختگیرانه را تصویب کند .

بر اساس این قوانین تنها شرکت هایی حق مبادلاات از طریق ارز دیجیتال را دارند که به طور رسمی ثبت شده باشند . نفوذ بسیار بالای شرکت های غیر رسمی و بدون مجوز در ژاپن و عدم نظارت کافی بر بازار ارز دیجیتال باعث شده بسیاری از کشورها با موضوع تقلب در ارز دیجیتال دست و پنجه نرم کنند .

با این وجود ، ژاپنی ها در نظر دارند با این قوانین جدید ، دست متقلبان را از انجام چنین رفتارهایی کوتاه کنند. اما ژاپن تنها کشوری نیست که روی این موضوع حساسیت نشان می دهد و پیش از این نیز هند و کره برای کنترل افراد فعال در حوزه ارز دیجتال برنامه ریزی جدی انجام دادند و قوانینی سختگیرانه را به تصویب رساندند.

تا جایی که این قوانین زمینه ساز خشم برخی از فعالان در حوزه ارز دیجیتال شد. جالب است که ژاپن برای اعمال سختگیری های جدی خود ، از 2  نهاد برای کنترل و نظارت بر ارزهای دیجیتال استفاده کرده . 2 نهادی که  قرار است در یکدیگر ادغامشوند تا با قدرت هر چه تمام تر ارزهای دیجیتال را کنترل کنند .

باید دید در طولانی مدت این نهادها تا چه حد در کنترل مسائل مختلف و به ویژه پیشگیری از سرقت ها موفق عمل می کنند .

نظرات بینندگان