arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۶۵۴۵
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۲ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۶

حبس 22 زن و 49 کودک روس در بغداد

'ماریا زاخاروفا' سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد 22 زن و 49 کودک روس در یکی از زندان های بغداد زندانی هستند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

حبس 22 زن و 49 کودک روس در بغداد

'ماریا زاخاروفا' سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد 22 زن و 49 کودک روس در یکی از زندان های بغداد زندانی هستند.

به گزارش انتخاب؛ سخنگوی وزارت خارجه روسیه در یک کنفرانس خبری که بخش هایی از آن در رسانه های عراقی انعکاس یافت گفت: طبق اطلاعات موجود در حال حاضر 22 زن روس زبان و 49 کودک که به نظر می رسد تبعه روسیه هستند در یکی از زندان های بغداد نگهداری می شوند.


محاکمه و برخورد قضائی با اتباع خارجی وابسته به داعش در عراق طی هفته های اخیر یکی از مباحث مطرح در رسانه ها و محافل سیاسی این کشور بوده است.


دادگاه جنائی مرکزی عراق هفته پیش 16 زن داعشی تبعه ترکیه را به اتهام کمک لجستیکی به گروه تروریستی تکفیری داعش به اعدام محکوم کرد.


قاضی 'عبدالستار بیرقدار' سخنگوی شورای عالی قضائی عراق گفت: برای دادگاه ثابت شده است که این افراد وابسته به گروه تروریستی داعش بوده اند و این زنان به وابستگی خود به داعش اعتراف کرده اند.


بیرقدار گفت: ازدواج با عناصر داعش و تامین نیازمندی های لجستیکی برای این گروه تروریستی از اتهامات این زنان ترک بوده است.


قاضی عراقی گفت دادگاه پس از بررسی دقیق ادله و مطابق با قانون مبارزه با تروریسم، این افراد را به اعدام محکوم کرد، هر چند این حکم بدوی و قابل تجدیدنظر خواهی در دادگاه تجدیدنظر دولت فدرال عراق است.


عراق در این مدت همچنین شاهد صدور احکام قضائی علیه زنان داعشی از جمله از اتباع آلمان و فرانسه بوده است.


چگونگی برخورد قضائی با تروریست های خارجی عضو داعش در عراق بویژه زنان داعشی، یکی از معضلات مقامات عراقی است چرا که از یکسو طبق قوانین داخلی و بین المللی ملزم به برخورد با آنها هستند و از سوی دیگر بخصوص در مورد صدور حکم اعدام و نیز حکم اعدام زنان، مورد اعتراض های حقوق بشری در کشورهای غربی قرار می گیرند.

نظرات بینندگان