arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۶۵۴۸
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۲ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۶
با اجازه مقام معظم رهبری؛

اختصاص ۱۰۰ میلیون دلار برای تولید ۲ واکسن جدید

بیگلری از اختصاص ۱۰۰ میلیون دلار از صندوق ذخیره ارزی برای تولید ۲ واکسن جدید با اجازه مقام معظم رهبری خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

با اجازه مقام معظم رهبری؛ اختصاص ۱۰۰ میلیون دلار از صندوق ذخیره ارزی برای تولید ۲ واکسن جدید

بیگلری از اختصاص ۱۰۰ میلیون دلار از صندوق ذخیره ارزی برای تولید ۲ واکسن جدید با اجازه مقام معظم رهبری خبر داد.

به گزارش انتخاب؛ علیرضا بیگلری رئیس انستیتو پاستور ایران با اشاره به ضرورت اضافه شدن دو واکسن "پنوموکوک" و "روتاویروس" به برنامه ایمن سازی کشور، گفت: پس از انجام مطالعات مربوط به این دو واکسن، رایزنی هایی با سیاستگذاران کشور و مجلس شورای اسلامی انجام شد و با اجازه مقام معظم رهبری، 100 میلیون دلار از محل صندوق ذخیره ارزی برای تامین و تولید این دو واکسن اختصاص یافت.

بیگلری با اعلام این خبر اظهار کرد: هدف اصلی از اضافه شدن این دو واکسن به برنامه ایمن سازی کشور این است که انستیتو پاستور بتواند در قالب قراردادهای منعقد شده با سازندگان این واکسن ها در دنیا، تکنولوژی تولید آنها را به کشور وارد کند.

وی تصریح کرد: شرط اصلی موافقت با اختصاص بودجه از محل صندوق ذخیره ارزی برای تامین این دو واکسن، انتقال تکنولوژی و تولید داخلی این دو واکسن است.

رئیس موسسه انستیتو پاستور ایران در خصوص برنامه های این موسسه برای تولید داخلی این دو واکسن، گفت: بر اساس پیش بینی های انجام شده باید بتوانیم در بازه زمانی 3 تا 5 ساله، این دو واکسن را در کشور تولید کنیم تا علاوه بر پوشش جمعیت هدف در کشور، به صادرات این محصولات نیز بپردازیم.

نظرات بینندگان