arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۶۶۴۰
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۲۲ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۶

کیش به دنبال گسترش روابط تجاری با مسقط است

مشارکت در پروژه های مشترک حمل و نقل هوایی، هتل سازی، ساختمان سازی، گردشگری، توریسم سلامت و خدمات پولی و بانکی از زمینه هایی است که می تواند محور همکاریهای دو جانبه کیش و عمان باشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
محمدرضا سعیدی گفت: منطقه آزاد کیش به دنبال توسعه همکاری و گسترش روابط تجاری و اقتصادی با عمان است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، دکتر محمد رضا سعیدی معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش در دیدار با حجت الاسلام و المسلمین نوری شاهرودی سفیر جمهوری اسلامی ایران در عمان گفت: کشور ایران و عمان می توانند از ظرفیت های موجود برای گسترش همکاریهای دو جانبه استفاده کنند.

معاون اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش نیز با بیان اینکه برقراری پرواز کیش- عمان به عنوان اقدامی موثر در جهت ارتقاء روابط سیاسی – اقتصادی بین جزیره کیش و عمان مورد توجه مسئولان جزیره کیش است گفت: مشارکت در پروژه های مشترک حمل و نقل هوایی، هتل سازی، ساختمان سازی، گردشگری، توریسم سلامت و خدمات پولی و بانکی از زمینه هایی است که می تواند محور همکاریهای دو جانبه کیش و عمان باشد.

محمدرضا سعیدی در این نشست که چند تن از تجار، بازرگانان و سرمایه گذاران بخش خصوصی عمان حضور داشتند  در خصوص بهره برداری از ظرفیت های موجود برای گسترش روابط تجاری ایران و عمان ابراز امیدواری کرد.

حجت الاسلام و المسلمین نوری شاهرودی نیز در این دیدار با اشاره به تاریخ روابط دو کشور افزود: روابط جمهوری اسلامی ایران و دولت سلطنتی عمان به لحاظ مشترکات فرهنگی، دینی و جغرافیایی و پیشینه تاریخی از اهمیت خاصی برخوردار بوده و بدون شک نقش رهبران دو کشور در گسترش این روابط دوستانه بسیار حائز اهمیت است.

سفیر کشورمان در عمان برقراری پرواز بین کیش و عمان را اقدامی ارزشمند برشمرد و گفت: با توجه به حضور بسیاری از سرمایه گذاران بخش خصوصی ایران در عمان و ابراز ارادت بسیاری از شیعیان عمان به شهرهای مشهد و شیراز برای زیارت حرم امام هشتم شیعیان امام رضا(ع) و شاهچراغ، گردشگران و زوار عمانی می توانند با سفر به جزیره کیش و اقامتی چند روزه در این جزیره برای گرفتن ویزا و سفربه مشهد و شیراز اقدام کنند.

یاد آور میشود از 9 اسفند خط پروازی کیش - مسقط  مجددا راه اندازی شد و در این پرواز معاونان اقتصادی و گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش به همراه گروهی متشکل از 20 فعال حوزه بازرگانی و تجارت جزیره کیش حضور داشتند.