arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۶۶۸۳
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۲۱ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۶
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران:

میزان هدررفت آب در تهران 10درصد است

پرورش گفت:میزان هدررفت آب در تهران 10درصد است که نسبت به دولت قبل 5 درصد کاهش داشته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

میزان هدررفت آب در تهران 10درصد استمحمد پرورش مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران در برنامه گفتگوی 18:30 شبکه خبر در خصوص میزان هدررفت آب در تهران اظهار داشت:در حال حاضر میزان پرتی آب تهران 10 درصد است که نسبت به دولت قبل 5 درصد کاهش داشته است و این میزان هدررفت به عواملی همچون خطوط انتقال و تاسیسات وانشعابات مشترکین برمی گردد.

 

وی ادامه داد:استاندارد جهانی هدررفت آب 7درصد است ؛ در استان تهران یک میلیارد و چهارصد مترمکعب آب تولید می شود و که یک میلیارد و پنجاه میلیون متر مکعب آن کنترل می شود و ما با 18 هزار کیلومتر شبکه ، نمی توان کمتر از استاندارد جهانی پرتی داشت.

 

پرورش تصریح کرد:خطوط لوله انتقال آب 2 متر زیر زمین است و در صورت پرت نیز به داخل آبخوان خواهد رفت.

 

وی درباره وضعیت آب پایتخت گفت: در شهر تهران یک میلیارد و پنجاه میلیون مترمکعب و در استان نیز یک میلیارد و سیصد و هفتاد مترمکعب آب نیاز داریم و در طول سال 700میلیون متر مکعب آب را از سدها تامین کنیم .

 

این مقام مسئول افزود:امسال در پاییز با توجه به کاهش بارندگی ، وضعیت نگران کننده بود و در زمستان 105 میلیمتر بارندگی داشتیم که نسبت به سال قبل 40 درصد کاهش داشته است.

 

وی ادامه داد:در استان تهران سرانه مصرف 370 مترمکعب است مردم باید مدیریت مصرف کنند و این مدیریت فقط به مصرف مسکونی برنمی گردد و 78 درصد مشترکین زیر الگوی مصرف هستند و 500هزار مشترک ما بالاتر از الگو مصرف هستند.

 

پرورش درباره واقعی نبودن تعرفه اب گفت: با اجرای هدفمندی و افزایش اندک قبض ها مردم به سمت تفکیک کنترها نرفتند و اگر قیمت واقعی شود در الگوی مصرف تاثیر دارد.

 

وی ادامه داد: موضوع اآب جدی است واگر لوازم کاهنده در منازل نصب شود در حدود 40 درصد کاهش مصرف خواهیم داشت و در ساخت و ساز جدید این لوازم الزام نصب دارد و در زمان پایان ساخت و ساز همکاران ما نظارت خواهند داشت تا این لوازم کاهنده نصب شود.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران درباره موضوع آب مجازی گفت: هنوز به این موضوع به صورت جدی نگاه نمی شود؛ در بسیاری از کشورها از کشت کالاهای اب بر خودداری می کنند و کالای پرآب بر وارد و کالای کم آب بر  صادر می شود.

 

وی افزود:ما نیز باید به سمت کشت گیاهان کم اب بر را حرکت کنیم .

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران در رابطه با تامین آب شهر گفت: تهران به دلیل سدهای موجود منابع تامین مطمئنی دارد و  به دلیل تراکم بالای جمعیت نسبت به کشور مصرف بالاتری داریم و در استان تهران 48 درصد صرف اب شرب و 52 درصد برای کشاورزی استفاده می شود و سرانه مصرف در تهران 240 لیتر است که نسبت به دنیا بسیار بالا است.

 

پرورش در خاتمه گفت:در تامین آب مسکن مهر پرند و پردیس نیز مشکلی نداریم .

 

نظرات بینندگان