arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۶۶۸۹
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۲۲ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۶

تونس به عنوان پایتخت زنان عرب انتخاب شد

اتحادیه عرب تونس را به پاس دستاوردهایی که زنان در این کشور از زمان استقلال این کشور داشته اند، به عنوان پایتخت زنان عرب طی سال های 2018-2019میلادی انتخاب کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تونس به عنوان پایتخت زنان عرب انتخاب شدبه گزارش ایرنا و به نقل از تارنمای روزنامه «الجریده» تونس، اتحادیه عرب در حاشیه سی و هفتمین دوره کمیسیون زنان عرب در پایتخت تونس با شعار' زنان برای جوامعی امن در منطقه عربی' این تصمیم را اتخاذ کرد.


«سماح دمق» رئیس کمیته زنان ،خانواده و کودگان در پارلمان تونس در این خصوص گفت: انتخاب تونس به عنوان پایتخت زنان عرب در سال 2018-2019میلادی، در حقیقت مهر تاییدی بر شایستگی زنان تونسی به دلیل دستاوردهای آنان از سال 1956میلادی است زیرا تونس در زمینه حقوق زنان و تصویب قوانین در این جهت، در میان کشورهای عربی پیشرو است .


وی در ادامه گفت، لایحه مبارزه باخشونت ضد زنان که اخیرا در پارلمان تونس تصویب و تبدیل به قانون شد ، یکی از آخرین دستاوردهای زنان است.
«نزیهة العبیدی» وزیر زنان، خانواده، کودکان و سالخوردگان تونس نیز در این خصوص گفت، انتخاب تونس بنا بر درخواست بخش زنان اتحادیه عرب صورت گرفت و این انتخاب مسئولیت سنگینی بر دوش تونس برای حمایت از حقوق زنان عرب می گذارد.

نظرات بینندگان