arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۶۷۰۵
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۰۸ - ۱۳ اسفند ۱۳۹۶

کیهان: رمان جدید رضا امیرخانی بیانیه سیاسی علیه شهردار سابق تهران است / توقع از این نویسنده بیش از این‌ها بود

کیهان نوشت: یک نویسنده در واکنش به انتقادهای فراوان مخاطبان و منتقدان نسبت به آخرین اثرش واکنشی جناحی نشان داد و آنها را وابسته به یک جریان سیاسی خاصی لقب داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

روزنامه کیهان نوشت: یک نویسنده در واکنش به انتقادهای فراوان مخاطبان و منتقدان نسبت به آخرین اثرش واکنشی جناحی نشان داد و آنها را وابسته به یک جریان سیاسی خاصی لقب داد.

زدن برچسب سیاسی به منتقدان یک اثر ادبی یا هنری، روشی قدیمی و کهنه است که رضا امیرخانی هم به چنین شیوه‌ای رو آورده، با این تفاوت که برچسب زنی این نویسنده، کاملا غیرواقعی است و بیشتر به یک نوع واکنش شتابزده و سطحی شباهت دارد.

انتشار رمان جدید امیرخانی، واکنش‌های زیادی در پی داشته است. برخی از مردم و کارشناسان فرهنگی نظرات خود درباره این رمان را در فضای مجازی منتشر کرده‌اند. بسیاری از نظرات نیز جنبه انتقادی دارد. برخی از طعنه به قشر مذهبی در این رمان نوشته‌اند و عده‌ای هم گفته‌اند که توقعشان از این نویسنده بیش از این‌ها بوده و مطالعه این رمان توی ذوقشان زده است چون بیشتر به یک بیانیه سیاسی علیه شهردار سابق تهران شباهت دارد. اما واکنش امیرخانی به نوشته‌های انتقادی منتشر شده درباره کتابش نیز جالب توجه است.

وی در سایت شخصی خود تصویر برخی از نوشته‌های انتقادی درباره این کتاب را در یک بسته تصویری گردآورده و نوشته «نمونه نقد ادبی طرفداران جناب احمدی‌نژاد». منتسب کردن نظرات چند فرد که ممکن است از نظر سیاسی نیز با هم همسو نباشند به یک شخص سیاسی، در حالی است که بسیاری از منتقدان وی ارتباطی با جریان سیاسی مورد اشاره آقای امیرخانی ندارند ضمن اینکه امیرخانی هیچ پاسخی به منتقدان و مخاطبان خود نداده و صرفا به این طعنه سیاسی اکتفا کرده است. به نظر می‌رسد شیوه مواجهه دولت دوازدهم در برخورد با منتقدان به برخی اهالی ادب و هنر نیز سرایت کرده است.

نظرات بینندگان