arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۶۷۵۱
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۰ - ۱۳ اسفند ۱۳۹۶

وزش باد شدید در تهران؛ بعدازظهر امروز/ کیفیت هوای در شرایط «سالم» است / پیش‌بینی بارش باران در روز دوشنبه

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: فردا ( ۱۴ اسفند ماه) هوای تهران نیمه ابری تا ابری و در بعضی ساعات همراه با بارش باران با بیشینه و کمینه دمای ۲۰ و ۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تهران دوشنبه بارانی می‌شود

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: فردا ( ۱۴ اسفند ماه) هوای تهران نیمه ابری تا ابری و در بعضی ساعات همراه با بارش باران با بیشینه و کمینه دمای ۲۰ و ۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می شود.

احد وظیفه در گفت و گو با ایسنا افزود: آسمان پایتخت سه شنبه (۱۵ اردیبهشت ماه) نیمه ابری تا ابری و در بعضی ساعات همراه با بارش باران خواهد بود و کمترین و بیشترین دمای این روز به ۲۱ و ۹ درجه سانتیگراد می‌رسد.

بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی طی امروز و فردا (۱۳ و ۱۴ اسفند ماه) افزایش دما در سواحل دریای خزر قابل ملاحظه و در حدود ۶تا ۱۰ درجه است و در برخی مناطق سواحل غربی خزر واستان اردیبل وزش باد شدید جنوبی پیش‌بینی می‌شود.

وی در ادامه گفت:‌از بعد از ظهر امروز و طی فردا در مناطقی از شمال غرب، غرب، دامنه‌های جنوبی البرز و سواحل دریا خزر رشد ابر ، بارش پراکنده ، گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در پایان اظهارکرد: روز سه شنبه ( ۱۵ اسفند ماه) گسترده بارش‌ها علاوه بر این مناطق بخش‌هایی از مرکز و شمال شرق را نیز فرا خواهد گرفت.

وزش باد شدید در تهران/ هوای پایتخت در شرایط «سالم»

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوا گفت: وضعیت کیفی هوای پایتخت طی امروز در شرایط سالم است و انتظار می‌رود تا فردا وضعیت کیفیت هوای بیشتر مناطق شهر تهران همچنان در شرایط سالم باشد.

حسین شهبازی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: پیش‌بینی‌های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوا حاکی از افزایش میزان ناپایداری جوی طی امروز (۱۳ اسفند) است و در برخی ساعات وزش باد شدید به بزرگی ۸ تا ۱۱ متر بر ثانیه از سمت نواحی شمال غربی - غربی انتظار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه این شرایط فردا (۱۴ اسفند) ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: در این روز برای برخی ساعات به ویژه بعد ازظهر وزش باد شدید از سمت نواحی غربی - شمال غربی پیش‌بینی می‌شود.

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوا افزود: با تداوم این وضعیت طی روز سه‌شنبه (۱۵ اسفند) برخی ساعات همراه با وزش باد نسبتا شدید به بزرگی ۵ تا ۸ متر بر ثانیه و بارش باران به ویژه در شبانگاه خواهد بود.

شهبازی ادامه داد: دما هوای پایتخت طی دو روز آینده افزایش نسبی خواهد یافت.

وی در پایان با اشاره به اینکه کیفیت هوای ۲۴ ساعت گذشته تهران منتهی به ۸ صبح امروز با میانگین ۶۶ در شرایط سالم قرار داشت، اظهار کرد: میانگین کیفیت هوای تهران هم اکنون ۶۸ و همچنان در شرایط سالم است.

برچسب ها: باران
نظرات بینندگان